خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در دل تفکر بسیجی است، گفت: اگر امروز مقام معظم رهبری تأکید بر اقتصاد مقاومتی دارند به‌دلیل این است که می‌توانیم با این تفکر به استقلال برسیم.
کد خبر: ۸۵۰۰۰۲۱
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، دومین روز از کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با برگزاری نشست‌های تخصصی با عناوین "پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در بستر تکانه‌ها، تفکر بسیجی و مدیریت جهادی در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و رسانه، الزامات فرهنگی اجتماعی اقتصاد مقاومتی، شاخص‌ها و راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی، آسیب شناسی اقتصاد ملی از منظر اقتصاد مقاومتی، الگوی راهبردی اقتصاد مقاومتی و رفاه اقتصادی، مبانی و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، بانکداری مقاومتی، مفاهیم الگوهای عملی و تجربیات و مخاطرات داخلی و خارجی" برگزار شد.

  بنا بر این گزارش، این کنگره با هدف تبیین مبانی نظری و توسعه گفتمان اقتصاد مقاومتی، تبیین معنایی مؤلفه‌های مردم‌بنیانی، درون‌زدایی، برون‌گرایی، دانش‌بنیانی و عدالت‌محوری اقتصاد مقاومتی، تبیین الگوهای نظری و عملی اقتصاد مقاومتی در بخشهای خصوصی و عمومی، تبیین الزامات راهبردی (نهادی، زیرساختی و برنامه‌ای، تحقق اقتصاد مقاومتی)، تبیین ناسازگاری سیاست‌های اقتصاد موجود با الزامات پیاده سازی و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تبیین نقش و تأثیر تکانه‌ها (رویدادها، تغییرات، مخاطرات و تهیدات) در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

 نشست تخصصی تفکر بسیجی و مدیریت جهادی در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی با ریاست سردار نقدی و اعضای هیئت رئیسه دکتر تولایی, دکتر کاظمی و دکتر ابراهیم عزیزی برگزار شد.

در این نشست مقالاتی با عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در حوزه اصناف، ترویج آموزه‌های فقهی و اخلاقی اسلامی در حوزه اصناف، بحث اقتصاد مقاومتی در کشاورزی و جایگاه کشاورزی در توسعه اقتصادی برگزار شد.

* اقتصاد مقاومتی، ریاضتی نیست

در این نشست، سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی گامی در راستای شکوفایی اقتصاد کشور با وجود تحریم‌ها به‌سوی جهادی است.

 وی ادامه داد: ریشه اقتصاد مقاومتی تفکر بسیجی است. مردم بر اساس همین تفکر توانستند در مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی کنند و به پیروزی دست یابند. مردم در انقلاب اسلامی دست خالی به میدان آمدند و تنها با تکیه بر دیدگاه رهبری موفق به پیروزی شدند.

 سردار نقدی با بیان اینکه از دل تفکر بسیجی اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود، گفت: مردم در سایه اقتدار علمی و بسیجی خود توانستند از دل فشارها  و تهدیدها به مؤلفه اصلی جمهوری اسلامی ایران که استقلال واقعی بود دست یابند. اگر امروز مقام معظم رهبری تأکید بر اقتصاد مقاومتی دارند به‌دلیل هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به استقلال است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین  با بیان "امروز تهدید پیش‌ِروی ما در حوزه اقتصادی است"، گفت: در این باره باید به فرمول مشخص دست می‌یافتیم که شاید اقتصاد مقاومتی بهترین فرمول برای رسیدن به قدرت برای جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی درسهای زیادی در دل خود دارد، گفت: اگر بتوانیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم می‌توانیم کنار تحریم‌ها ایرانی با اقتصاد موفق را تجربه کنیم. اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد تهاجمی در مقابل تحریم‌هاست. مؤلفه‌های مشخص در اقتصاد مقاومتی بهترین فرمول برای تهاجم در مقابل تکانه‌هاست که نیازمند تفکر بسیجی و جهادی است.

 نقدی اظهار کرد: مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی تولید داخلی، سازمان‌دهی تولیدات خانگی و احیای واحدهای تولیدی است و می‌توانیم به این مهم دست یابیم. مهمترین اصول اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف و کنار گذاشتن اسراف و مردمی شدن اقتصاد است، یعنی علاوه بر دولت مردم نیز وارد صحنه شوند و از کارهای تولیدی حمایت کنند که استفاده از تولید داخلی و نهادینه شدن استفاده از کالای داخلی نیز حائز اهمیت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها