خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۰۰۰۲۸
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج ، سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در جمع کارکنان بنیاد تعاون وزارت دفاع با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) یکی از مهم‌ترین رخدادهای قرن بیستم است، افزود: قدرت تأثیرگذاری و نفوذ انقلاب اسلامی ایران امروز از مرزها فراتر رفته و توانسته معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب‌ها در سطح جهان با بالاترین میزان مشارکت مردمی به پیروزی رسید، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران منحصر به یک طیف خاص نبوده و همه اقشار مختلف مردم در پیروزی انقلاب نقش داشتند.

سرلشکر صفوی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۳ کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد هستند، اضافه کرد: اگر نگاهی به رهبران این کشورها داشته باشیم می‌بینیم که هیچ کدام رهبری مقتدر، صالح، پاک‌دامن، سیاستمدار، آشنا به امور نظامی و... همچون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ندارند.

وی با برشماری برخی خصوصیات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: معظم له حداقل هفته یک کتاب را با حاشیه‌نویسی به اتمام می‌رسانند و در عرصه علم و فناوری در دیدارهایی که با دانشجویان و محققان دارند بر ورود دانشمندان کشورمان در عرصه علم و فناوری‌های جدید تاکید فراوان دارند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هشت سال کار اجرایی انجام داده‌اند و به تمام مشکلات کار اجرایی آشنا هستند، گفت: معظم له در موضع فرماندهی کل قوا نیز به خوبی بر تمامی موضوعات اشراف کامل دارند و در حوزه‌های راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی صاحب‌نظرند و نیروها را به‌طور دقیق رصد، هدایت و فرماندهی می‌کنند.

وی با اشاره به تسلط مقام معظم رهبری به مسائل سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: در دیداری که پوتین رئیس‌جمهور روسیه با مقام معظم رهبری داشت معظم له در آن دیدار فرمودند «ما یک روسیه قدرتمند و یک ایران مستقل می‌خواهیم» و این فرمایش رهبری معظم انقلاب اسلامی آن‌چنان به پوتین روحیه داده بود که وی در پیامی به سفیر ایران در روسیه اعلام کرد در ملاقات با رهبر انقلاب شما احساس کردم در حضور حضرت مسیح (ع) هستم و معنویت ایشان بر من تأثیر بسیاری گذاشت.

صفوی با اشاره به وقع سه جنگ بزرگ در اطراف ایران خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با رهبری بی‌نظیر خود اجازه ندادند کوچک‌ترین ترکشی از این سه جنگ به سمت ایران پرتاب شود.

وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای مدنظر آمریکا برای حمله بود، گفت: بوش در خاطرات خود می‌نویسد «بعد از افغانستان و عراق به دنبال حمله به ایران بودیم» بنابراین باید بررسی شود که رهبر معظم انقلاب چه تدبیری اندیشیدند که آمریکاهایی که می‌خواستند به ایران حمله کنند پس از ‌۱۰ سال حضور در افغانستان و عراق با صرف هزینه‌های بالا و تلفات بسیار، با خفت مجبور به ترک منطقه شوند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه قدرت آمریکا در عراق و افغانستان شکسته شد، گفت: برنده این دو جنگ ایران بود چرا که دو دشمن بزرگ کشورمان یعنی طالبان و صدام توسط آمریکا نابود شدند و وزن ژئوپلیتیکی ایران افزایش یافت.

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش چهار سال تمام تلاش کردند تا حکومت بشار اسد را ساقط کنند، اما ایران و روسیه با هم متحد شدند و نگذاشتند امریکا، اروپا و بعضی کشورهای عرب منطقه به اهداف پلید خود دست یابند، ادامه داد: در حال حاضر ائتلافی که علیه داعش تشکیل شده عملاً قدرت برخورد ندارد و این مشاوره‌های ایران به دولت عراق است که نیروهای مردمی توانسته‌اند با داعش برخورد کنند.

سرلشکر صفوی گفت: امروز به همه کشورهای دنیا ثابت شده بالاترین قدرتی که در دنیا توانایی برخورد با تروریست‌ها را دارد ایران است و این موضوع در عراق نمایان‌تر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز عملیات فاو اشاره کرد و گفت: جنگ فاو در ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ اتفاق افتاد و یک جنگ بسیار سخت بود چرا که ۷۰ شبانه‌روز به طول انجامید و رزمندگان اسلام با ایثار و فداکاری مبارزه و جنگ سختی را پشت سر گذاشتند چون دشمن اجازه رساندن تدارکات به رزمندگان را نمی‌داد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه عراق با خلبانان اجاره‌ای فرانسوی پل‌هایی را که رزمندگان ایران بر روی رودخانه بهمن‌شیر احداث کرده بود با موشک لیزری تخریب می‌کرد، ادامه داد: شهید صفوی که در آن زمان مسئولیت قرارگاه صراط مستقیم وزارت سپاه را بر عهده داشتند شروع به ساخت این پل به صورت خاکی کرد، اما با توجه به حجم بالای آب عملیات ناموفق بود.

وی ادامه داد: شهید صفوی وقتی به این مشکل برخورد کرد با دفتر امام تماس گرفت و از ایشان خواست برای موفقیت رزمندگان برای احداث این پل دعا کنند که امام خمینی نیز فرمودند «شما امشب تلاشتان را مضاعف کنید و هم برای شما دعا می‌کنم» و جالب اینجاست که آن شب پل بدون کوچک‌ترین مشکلی بر روی رودخانه بهمن‌شیر احداث شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها