معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به پیشرفت‌های صدا و سیما در حوزه تکنولوژی و تولید محتوا گفت: اکنون به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم ادعا کنیم شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» در صدا و سیما محقق شده است.
کد خبر: ۸۵۰۰۱۷۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان یزد با اشاره به اینکه از زمان راه‌اندازی شبکه‌های استانی حدود 14 سال می‌گذرد، اظهار داشت: راه‌اندازی شبکه‌های استانی اقدامی شایسته در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بود.

وی با بیان اینکه اگر شبکه‌های استانی راه‌اندازی نمی‌شد، بسیاری از سرمایه‌های فرهنگی از یادها رفته بود، عنوان کرد: اگر شبکه‌های استانی به معرفی فرهنگ، آداب، رسوم، جاذبه‌های تاریخی و .... نمی‌پرداختند، امروز نسل جوان از بسیاری از داشته‌ها و فرهنگ‌های مختلف در استان‌ها بی‌اطلاع بودند.

موسوی‌مقدم خاطر نشان کرد: از زمانی که هجوم فرهنگی در کشورهای شرقی به ویژه کشورهای مسلمان گسترش یافت، بسیاری از داشته‌های فرهنگی و اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفت و امروز به مدد تکنولوژی‌های جدید، این تهاجم در اوج خود قرار گرفته و در چنین شرایطی هیچ چاره‌ای جز بازگشت به گذشته و دارایی‌ها و سرمایه‌های گذشته نداریم.

وی تاکید کرد: اگر امروز می‌خواهیم که در مقابل هجوم ناجوانمردانه استکبار جهانی زمین‌گیر نشویم باید با تکیه بر داشته‌ها، به شبکه‌های استانی رونقی بیش از گذشته ببخشیم و با ترویج داشته‌های فرهنگی از طریق این شبکه‌ها، مقابله بسیار خوبی را در هجوم فرهنگی دشمن به نمایش بگذاریم.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما تصریح کرد: در این حوزه عقب‌افتادگی‌های بسیاری داریم و باید کارهای بسیاری انجام دهیم اما باید تصور کرد که اگر همین اقدامات و راه‌اندازی شبکه‌های استانی در مقابل 27 هزار شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای که 3 هزار مورد آن در داخل ایران قابل دسترسی است، رادیوها و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، انجام نمی‌شد، آن وقت چه اتفاقی رخ می‌داد.

موسوی مقدم با اشاره به اینکه یکی از شعارهای انقلاب اسلامی ما، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، عنوان کرد: اکنون ما به استقلال رسانه‌ای هم در زمینه تکنولوژی و هم در زمینه محتوا دست یافته‌ایم و به طور قطع اگر استقلال رسانه‌ای نداشته باشیم، در سایر حوزه‌ها نیز به استقلال دست نخواهیم یافت زیرا رسانه اثرگذار است و سایر بخش‌ها را نیز می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به تحریم‌های استکبار جهانی که بی‌رحمانه‌ترین آن در مورد صدا و سیما و تجهیزات مورد نیاز آن اعمال می‌شود، اظهار داشت: به رغم همه این تهدیدها، پیشرفت جوانان ما در حوزه فنی صدا و سیما به ویژه در حوزه سخت‌افزاری بی‌نظیر است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما یادآور شد: در دو دهه پیش، همه نیازها و تجهیزات صدا و سیما از کابل گرفته تا دکل باید از خارج وارد می‌شد اما اکنون از صفر تا صد استودیوهای فنی و حرفه‌ای در کشور خودمان و توسط جوانان خلاق همین مرز و بوم تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته در بسیاری از شهرها، فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی، نمایشگاهی از فرستنده‌های کشورهای خارجی بود اما اکنون جوانان ما به طور مستقل فرستنده می‌سازند و این یعنی استقلال رسانه‌ای در حوزه تکنولوژی و صدا و سیما اکنون 90 درصد نیازمندی‌های حوزه تکنولوژی را در داخل کشور تامین می‌کند.

موسوی‌مقدم یادآور شد: در زمینه محتوا نیز به همین اندازه استقلال داریم و در شرایطی که بسیاری از کشورها اصلا تولید ندارند و تولیدات سایر کشورها را خریداری می‌کنند، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید محتوا به جایگاه خوبی رسیده است.

وی تاکید کرد: البته سرعت باید بیشتر شود و باید تلاش کنیم تا تراز تولید آثار نمایشی در کشور بیش از این ارتقا یابد هر چند که ما اکنون در حوزه آثار نمایشی و تلویزیونی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستیم.

در این مراسم که با حضور امام جمعه و استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، از تلاش‌های سید حسن آسایش تقدیر و احمد پهلوانیان به عنوان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد معرفی شد.

ارسال نظرات