کری:

اگر ایران تصمیم سازنده‌ای نگیرد، اوباما آماده توقف مذاکرات است

وزیر خارجه آمریکا در لندن اعلام کرد مطمئن هستم پرزیدنت اوباما کاملا آماده توقف مذاکرات است اگر احساس کند با تصمیم سازنده و ضروری ایران برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود مواجه نیست.
کد خبر: ۸۵۰۰۳۰۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری سیاسی،  وزیر خارجه آمریکا در لندن اعلام کرد هدف ما همانگونه که آقای رئیس جمهور اعلام کرد انتهای ماه مارس است و مطمئن هستم پرزیدنت اوباما کاملا آماده توقف مذاکرات است اگر احساس کند با تصمیم سازنده و ضروری ایران برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود مواجه نیست.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای انگلیسی خود اعلام کرد که بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران، بین گروه 1+5 واگرایی وجود ندارد.

وی افزود: حضور وزیر انرژی، ارنی مونیز حاکی از سطح فنی بالای این مذاکرات است، چرا که در حال تلاش برای پیشبرد توافق در موضوعات بسیار سختی هستیم، و لازم شد تا شخصیت های فنی نیز با همتایان خوئد در بالاترین سطح دیدار کنند.

وزیر خارجه آمریک در ادامه گفت: این به معنای آن نیست که ما در آستانه یک تصمیم گیری به عنوان نتیجه(کار)هستیم. همچنان شکاف‌های قابل ملاحظه ای وجود دارد. هنوز فاصله وجود دارد. در ارتباط با تاریخ پایان مذاکرات، آقای اوباما هیچ تمایلی به تمدید آن پس از تاریخ مشخص شده ندارد، با این نگاه که رسیدن به یک چارچوب کلی سیاسی و رسیدن به توافق در زمان باقی مانده ضروری است. اگر این اتفاق نیافتد، به معنای آن است که انتخاب های اساسی و  ضروری انجام نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که "اختلافات بارزی" در مذاکرات وجود دارند اما باراک اوباما حاضر به تمدید زمان گفتگوها نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به بحران اوکراین اعلام کرد که ایالات متحده و انگلیس به طور جدی در حال ارزیابی اعمال تحریم‌های بیشتر ضد روسیه هستند.

کری قرار است پس از دیدار با هاموند، فردا یکشنبه در چارچوب مذاکرات گروه 1+5 و ایران و برای دیدار و مذاکره با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان عازم ژنو شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار