وزیر ارشاد گفت: امکانات چاپی که ما در کشور داریم، امکانات بسیار خوبی است و دولت برای واردات موادی که ما نیاز نداریم از خارج وارد کنیم، باید محدودیت‌هایی ایجاد کند تا این صنعت در داخل کشور رشد کند.
کد خبر: ۸۵۰۰۳۷۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج،علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز یکشنبه سوم اسفند پس از آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ در تالار وحدت و در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی را تشویق تولیدکنندگان برتر محصولات چاپی ذکر کرد و گفت: ویژگی امسال جشنواره صنعت چاپ این بود که برگزارکنندگان آن خود اهالی صنف و صنعتگران حوزه چاپ و عموم داوران آن هم از برجستگان همین حوزه بودند.

وی افزود: وقتی شما جمعی از کسانی را که کارهای بهتری ارائه کرده‌اند، به جامعه معرفی می‌کنید و آنها را تشویق می‌کنید، هم خودشان تشویق می‌شوند که کار بهتری را عرضه کنند و هم جامعه با آنها آشنا می‌شوند و بیشتر سراغ آنها می‌رود و مصرف محصولات آنها بیشتر می‌شود و این کمک خیلی خوبی است به صنعت چاپ.

جنتی همچنین گفت: خوشبختانه صنعت چاپ ایران در طول سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است با این حال هنوز هم با مشکلات و محدودیت‌هایی رو به رو است هم از نظر آموزش و پژوهش، باید کارهای بیشتری صورت بگیرد تا نیروهای جوانی که وارد این حوزه می‌شوند، با روش‌های جدید تولید محصولات آشنا شوند و هم باید کمک‌های مالی بیشتری به آنها صورت بگیرد، آنها باید بتوانند وام و تسهیلات بهتر دریافت کنند تا صنعت چاپ را توسعه بدهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در عین حال دولت هم باید رعایت کند چون امکانات چاپی که ما در کشور داریم، امکانات بسیار خوبی است و برای واردات موادی را که ما نیاز نداریم از خارج وارد کنیم، محدودیت‌هایی ایجاد کند تا این صنعت در داخل کشور رشد کند.

جنتی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران و اینکه آیا واحدهای چاپی هم مانند ناشران و کتابفروشان از پرداخت مالیات معاف خواهد شد یا خیر؟، گفت: اینها مواردی است که با وزارت اقتصاد و دارایی داریم دنبال می‌کنیم و دوستان ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتباً جلساتی را با سازمان امور مالیاتی دارند و تا به حال هم قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارتین ارشاد و اقتصاد در حال امضا است که ما سرِ بعضی از قسمت‌های آن در حال چانه‌زنی با طرف مقابل هستیم تا بتوانیم نظراتمان را در این تفاهم‌نامه بگنجانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به سوالی درباره نامه او به سخنگوی دولت در مورد تامین ۷ میلیارد تومان کسری بودجه این وزارتخانه، گفت: با توجه به اینکه نامه‌های بسیاری را روزانه امضا می‌کنم چندان در خاطرم نیست که مفاد این نامه چه بوده است.

جنتی در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص چگونگی تامین کسری بودجه نمایشگاه کتاب تهران، پاسخ نداد و به ذکر این جمله بسنده کرد: در این زمینه بعدا صحبت خواهم کرد.

ارسال نظرات