معاون اجرايی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام:

گشترش تفکر بسیجی، رسالت نخبگان بر اساس اعتقاد به مسئولیت انسان در همه عرصه هاست

معاون اجرایی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع مهندسین بسیجی، رسالت نخبگان را گسترش تفكر بسيجی بر پايه و اساس اعتقاد به مسئوليت انسان در همه عرصه ها عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۰۰۴۹۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار عبدالمحمد سعيدی در آئين اختتاميه جشنواره علمی و پژوهشی و همايش ملي روز مهندسين ضمن تبريك اين روز به مهندسان استان به تشريح برخي چالش‌های ايران و آمريكا پرداخت و گفت: آمريكا به عنوان سردمدار استكبار از ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی تاكنون اقدامات زيادی براي نابودی ايران و اسلام انجام داده كه علی‌رغم همه تلاش‌ها با شكست مواجه شده است.

وی آسيا به‌وي‍ژه خاور ميانه را مهم‌ترين منطقه استراتژيك براي اقدامات استعمارگرایانه آمريكا و غرب عنوان كرد و افزود: آمريكا با تكيه بر سه عنصر اسلام، انرژي و ژئوپولتيك خواستار محاصره خاورميانه است بر همين اساس تمام تسليحات خود را براي در اختيار گرفتن اين منطقه بكار مي‌گيرد.

سعيدی، اقدامات آمریکا در زمینه تلاش براي اسلام ستيزي و ايجاد ترس و هراس از اسلام و پايه‌گذاری اسلام قلابی همچنين ترويج اسلام سكولار بر مبناي اسلام اصل را مهم‌ترین زمینه‌های اختلاف ايران با آمريكا دانست و گفت: نقطه مقابل اسلام آمريكايي، اسلام ناب است كه آمريكا مي‌خواهد آن را به ابتذال بكشد.

معاون اجرايي سپاه پاسداران استان وجود منابع عظيم نفت و گاز در خاور ميانه را دلیل آمریکا برای دستیابی به این منابع عظیم دانست و خاطرنشان كرد: وجود اين منابع عظیم نفتی، آبهاي آزاد و تنگه هرمز موجب اهميت ويژه ايران براي آمريكاست که برای دست‌یابی به آن در تلاش است.

وی همچنين با اشاره به نقش رژيم غاصب صهيونيستي در تصميم‌گيري‌ها و اقدامات غرب اظهار كرد: استراتژي ديگر آمريكا حفظ اين رژيم براي رسيدن به آمال و آرزوهايش براي تصاحب كشورها و از بين بردن استقلال مسلمانان به‌ويژه شيعيان است.

سرهنگ پاسدار عبدالمحمد سعیدی، عمق استراتژیک ايران به عنوان يك كشور مسلمان را ترويج اسلام ناب محمدی در تمام كره زمين و به‌ويژه كشورهای اسلامی دانست و گفت: براي حفظ استقلال و عزت مسلمانان بايد همه جوامع مسلمان متحد شوند كه اين اتحاد آمريكا و مستكبرين را به وحشت مي‌اندازد.

معاون اجرایی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، توسعه روزافزون اسلام در همه دنیا به‌ویژه كشورهای آمريكای لاتين به خاطر اختلافات عمده اين كشورها با آمريكا و همچنين خواست آنها مبنی بر استقلال را نقطه اوج استراتژي ايران دانست و يادآور شد: علي‌رغم تلاش آمريكا و انگليس براي توسعه اسلام سكولار و اسلام آمريكايی همچنين توسعه وهابيت فوج فوج به مسلمانان در سرتاسر جهان افزوده مي‌شود.

وی، پيروزی انقلاب اسلامي را نقطه اوج توسعه اسلام عنوان كرد و گفت: صدور انقلاب و تفكر انقلابي در دنيا زمينه‌ساز توسعه اسلام در جهان است.

به گفته وی، زمان جنگ با ابزار نظامی و جنگی سرآمده و آنچه امروز غرب درصدد دستيابي و تسلط بر كشورهاست جنگ درونی و ایجاد اختلاف بین مردم هر کشور در داخل ساختار همان کشور است.

معاون اجرایی سپاه پاسداران گفت: آمریکا با ايجاد تفرقه و اختلاف در جوامع در تلاش است تا با توسعه فرقه‌هاي وهابيت و نابودي انسجام و وحدت مسلمين به اين مهم دست يابد؛ این جنگی است که هدایت کنندگانش آمریکا و رژیم صهیونیستی است و مخارجش را قطر و عربستان تأمین می‌کنند.

وی، همچنين با اشاره به شكست‌های اخير رژيم صهيونيستي در مقابل مسلمانان غزه و اتحاد موجود بين جوامع مسلمان خاطرنشان كرد: صدور انقلاب به جوامع مسلمان براي جوامع آمريكايي هراس آور است بر همین اساس مي‌خواهند با جنگ فرهنگي موجبات تضعيف مسلمانان و اسلام را فراهم سازند.

معاون اجرایی سپاه استان، ضمن تشريح وقايع صدر اسلام و معضلاتی كه امام علی(ع) در دوران امامت خود با آن مواجه بود، وجود عده‌ای مسلمان ظاهرنما را دليل اصلی تفرقه بين مسلمانان و راه‌اندازی جنگ‌هايی كه در آن مسلمانان با شكست مواجه شدند عنوان كرد.

به گفته سعيدی، امروز نيز آنچه باعث ورود آسيب به جامعه مسلمانان مي‌شود وجود همين افراد خود فروخته به غرب است كه زير لواي اسلام و در قالب افكار اسلامي زمينه بروز مشكلات در اجتماع را فراهم مي‌سازند.

وي همچنين لزوم توجه به داشتن بصيرت و آگاهي در ميان جوانان را خواستار شد و افزود: نخبگان بايد طبق تعريف مقام معظم رهبری تفكر بسيجی را گسترش دهند كه پايه و اساس آن اعتقاد به مسئوليت انسان است كه باید در همه عرصه‌های فرهنگی، سياسی، اقتصادی و مذهبی مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجرايي سپاه پاسداران داشتن بصيرت، روشن‌بينی، شناخت پيمان و اولويت‌ها را اساس مقابله با حربه‌های دشمنان دانست و تصريح كرد: اقتصاد مقاومتی يعنی درونی كردن اقتصاد و شناخت دشمن از دوست كه هميشه با يك سلاح نمی‌توان با دشمن جنگيد.

وي داشتن بصيرت، اخلاص در عمل و عمل به برنامه‌ها براي رسيدن به اهداف را اساس مبارزات فرهنگي و سياسي عنوان كرد.

گفتنی است: از علی انصاری، مدیر کانون بسیج مهندسان شهرستان فارسان؛ روح‌اله غلامی، مدیر کانون بسیج مهندسان لردگان و سعید کریمیان، مدیر کانون بسیج مهندسان بروجن نیز در این مراسم تقدیر شد.

در آیین اختتامیه جشنواره علمی، پژوهشی بسیج چهارمحال و بختیاری از چهار نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره و سه نفر به عنوان مدیران برتر کانونهای بسیج مهندسین استان تجلیل شد.

ارسال نظرات