نشست صمیمی شاعران شرکت کننده در محفل شعر فجر باکو با شاعران و اعضای مجمع الشعرای جمهوری آذربایجان در محفل رایزنی فرهنگی ایران در باکو برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۰۶۱۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این نشست که حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر اجاق نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و دکتر سیدابراهیم ابراهیمی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

اسماعیل امینی، دبیر علمی نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در این جلسه و در جمع شاعران گفت: زبان محبت بر گوش جان می نشیند و احتیاج به ترجمه ندارد. شعر بر مبنای زبان محبت است. هرچند جمهوری آذربایجان و ایران از مشترکات فرهنگی و حتی زبانی بسیاری برخوردارند، اما ما شاعران وظیفه ای بیش از مردم عادی و حتی سیاستمداران در تحکیم و تعمیق این برادری فرهنگی داریم.

حجت الاسلام و المسلمین اجاق نژاد که خود نیز از جمله روحانیون شاعر است، در سخنانی از برگزاری این محفل ابراز خشنودی کرد و برگزاری این دست نشست ها را باعث گسترش فرهنگ در میان مردم منطقه دانست.

در ادامه این نشست شاعرانه، پروفسور شاهین فاضل، رافق شیروانی، ایلشن خزر، ترانه شرقی و زامیق محموداف از جمهوری آذربایجان و همچنین اسماعیل امینی، ناصر فیض، محمدرضا سهرابی نژاد، سید عباس سجادی، رضا شیبانی، محمد سلمانی و حسین اسرافیلی از جمهوری اسلامی ایران آثارشان را قرائت کردند.

پیش از برگزاری این برنامه، شاعران ایرانی از شهر باکو دیدن کردند. محفل شعر باکو با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، چهارم اسفند ماه، ساعت 16 به وقت محلی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود و ورود برای عموم شعر دوستان در این محفل آزاد است.

ارسال نظرات