دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله خوشوقت از اساتید اخلاق تهران با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی در حسینیه الزهرا(س) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۰۷۹۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، دومین سالگرد رحلت آیت‌الله عزیزالله  خوشوقت روز پنج شنبه هفتم اسفند ماه جاری از ساعت 19 تا 21 در حسینیه الزهرا(س) میدان سپاه، خیابان پادگان ولی عصر(عج) برگزار می‌شود.

در این مراسم آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت شهر تهران در خصوص مقامات عرفانی و شخصیتی استاد فقید اخلاق تهران به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

همچنین مراسم دیگری در مسجد اعظم قم امروز (سه‌شنبه پنجم اسفند ماه) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، اوایل بهمن ماه سال 91 آیت‌‌الله خوشوقت به سرزمین وحی سفر کرد و پس از اقامت شش روز در مدینه منوره، چهاردهم بهمن ماه جهت انجام اعمال مناسک عمره مفرده به مکه معظمه عازم شد که پس از انجام اعمال دچار عارضه تنفسی شد و در بیمارستان مکه بستری شد و در نهایت در شهر مکه معظمه به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله خوشوقت مجتهد و امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) در سه راه طالقانی تهران بود، وی از بارزترین شاگردان اخلاق و عرفان علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) بود که در اوایل انقلاب نماینده امام در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به مناسبت رحلت این عالم فرزانه از ایشان به عنوان "عالم ربانی"، "سالک ای الله" و "عارف بالله" یاد کردند، در نهایت روح این عالم بالله در روز دوم اسفند ماه سال 91 به سوی ملکوت پرواز کرد و پیکر مطهرش در جوار حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) آرام گرفت.

 

ارسال نظرات