حجت الاسلام والمسلمین خاموشی:

احتیاج به سند تبلیغ دینی داریم

کد خبر: ۸۵۰۰۸۱۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

  

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی در نشست معاونان فرهنگی، پژوهشی و آموزشی ادارات کل تبلیغات اسلامی با تاکید بر این که باید استراتژی 10 سال آینده سازمان تبلیغات اسلامی را تنظیم کنیم، گفت: راهبردها و راهکارهای اساسی، بهینه سازی، تعین بخشی و تنوع مورد نیاز در برنامه های 10 سال آینده ما باید مورد لحاظ قرار بگیرد. ما این ادعا را نداریم که کارمان عالی است اما آنچه که در حد وسع و تلاش ما بوده را انجام داده ایم.

وی با تاکید بر این که فرماندهی فرهنگی ما در دهه پیش رو بسیار اهمیت دارد، افزود: بحث مهندسی فرهنگی بحثی جدی است. ما امروز دارای سند مهندسی فرهنگی هستیم که بسیار ارزشمند است. امروز ما دارای اساسنامه مدون و اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم و این نشان می دهد که در حوزه تقویتی رو به تکامل رفته ایم.

خاموشی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که کارکرد ارتجاعی در کشور معنایی ندارد و مجموعه کشور چنین چیزی را نمی پذیرد، تصریح کرد: می توانیم ادعا کنیم ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی باعث انسجام برنامه های فرهنگی و دینی در کشور شده است.

احتیاج به سند تبلیغ دینی در کشور داریم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم سندسازی در عرصه فعالیتهای فرهنگی، اضافه کرد: ما احتیاج به سند تبلیغ دینی داریم. ادعای ما این است که ما پذیرنده مبلغ در همه کشور هستیم نه اعزام کننده. در بحث قرآن باید به احیای فعالیتها برسیم. تولید سند ملی ترغیب و تشویق حفظ قرآن هم در دست بررسی است. حتی اوقات فراغت هم احتیاج به سند دارد.

وی با بیان این که ظرفیت حوزه دین برای انقلاب اسلامی باید پاس داشته شود، گفت: باید به این ظرفیت توجه شود.اسلامیت انقلاب بسیار اهمیت دارد. دشمنان ما از برون مرزی بودن و اتساع فرهنگ انقلاب اسلامی وحشت دارند. بعضی ها می خواهند انقلاب را فرسوده کنند در حالی که اگر انقلاب اسلامی نبود این جبهه بندی در جهان فعلی وجود نداشت.

دهه آینده، دهه جهش علمی انقلاب اسلامی

خاموشی دهه آینده را دهه جهش علمی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ما دانش و صنعت، دانش و تجارت و دانش و اقتصاد را با هم می خواهیم. در دهه آینده دشمن برای فروپاشی انقلاب و نشاندن غبار تاریخ بر روی آن برنامه ریزی می‌کند بنابراین ما دراین دهه دچار چالش جدی گفتمان درون تمدنی خواهیم بود

وی به اهمیت شناسایی تهدیدها در دهه آینده اشاره کرد و اظهار داشت: جریان رسانه و تغییر سبک زندگی بسیار اهمیت دارد. نبرد ما در جبهه فرهنگی انقلاب با دشمن  باید دقیقتر و کارآمدتر بشود

نشست دو روزه معاونان فرهنگی، پژوهشی و آموزشی ادارات کل تبلیغات اسلامی هم اکنون در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار