اعضای هیات انتخاب فیلمهای ویدئویی «فیلم شهر» معرفی شدند

هیات انتخاب فیلم های ویدئویی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر طی احکام جداگانه‌ای از سوی دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهرهیات انتخاب فیلم‌های ویدئویی معرفی شدند.
کد خبر: ۸۵۰۰۸۱۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، طی احکام  جداگانه از سوی دبیر جشنواره، نرگس آبیار، حجت قاسم زاده اصل، مسعود آب پرور، محمد رضاعرب و کامران ملکی به عنوان هیات انتخاب بخش ویدئویی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر انتخاب شدند.

در بخشی از این حکم آمده است:

امروز کسی نیست که بتواند تاثیر مثبت  فیلم‌های تلویزیونی را بر جامعه انسانی کتمان کند و نقش آنان که برای این پدیده اجتناب ناپذیر زندگی امروز تولید تصویر می‌کنند را نادیده انگارد. بنابر این فیلم‌های ویدئویی  از حساس ترین مواد تصویری  امروز ما هستند و بر همین اساس شما را که دغدغه این جعبه جادویی  را دارید  و از گردانندگان آنید به سمت یکی از داوران هیات انتخاب فیلم های ویدئویی  پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهربرمی‌گزینم  تا با اتکال به خدا و عدالت، بهترین ها را  برای  داوری نهایی  برگزینید.

نرگس آبیار

نرگس آبیار متولد سال 1349 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات است. وی از سال 1376 فعالیت داستان‌نویسی خود را در حوزه هنری آغاز کرد و تاکنون بیش از سی جلد کتاب از وی در قالب رمان و داستان به چاپ رسیده است. او که نوشتن چهار فیلمنامه بلند سینمایی را نیز در کارنامه خود دارد از سال 1384 به ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند روی آورد که نخستین تجربهٔ او بن‌بست مهربان، برنده بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره ستایش شد و دربخش مسابقه چند جشنواره بین‌المللی نیز به نمایش در آمد. آبیار تاکنون هفت فیلم داستانی و مستند و دو فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است. آخرین ساخته وی «شیار 143» بود که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در زمان اکران با استقبال بسیاری همراه شد.

مسعود آب پرور

مسعود آب پرور فیلم نامه نویس و کارگردان، متولد 1340 تهران، فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئا‌تر است. از فعالیت‌های جنبی او می‌توان به کار‌شناسی فیلمنامه و فیلم در بنیاد سینمایی فارابی، تأسیس «کارگاه گسترش هنر» و طراحی کلیپ‌های ایرانی اشاره کرد. وی درتعدادی از فیلم‌ها در سمت فیلم نامه نویس یا دستیار کارگردان و برنامه ریز همکاری کرد. تا اینکه در سال 1373 و به همراه تنی چند از دوستان همفکر «کارگاه گسترش هنر» را تأسیس نمود که همین جمع بعد‌ها به عنوان مبدعین ویدئو کلیپ ایرانی شناخته شدند. کلیپهای برادر بی‌قرار، مثنوی شهادت، کاروان، مرغ سحر، نوایی، بازگشت و... محصول این کارگاه بودند.آب پرور در کارنامه کارگردانی سینمایی خود فیلم های قتل آنلاین و ساعت25 را دارد و وی تعداد زیادی مجموعه تلویزیونی را برای صدا وسیمای جمهوری اسلامی کارگردانی کرده که از مهمترین آنها می توان به مجموعه  تلویزیونی موفق هوش مصنوعی اشاره کرد.

حجت قاسم‌زاده اصل

حجت قاسم‌زاده اصل فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی‌ست. وی متولد دی ماه 1346 است و تحصیلات خود را در رشته تئا‌تر گرایش ادبیات دراماتیک در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به پایان برد. قاسم‌زاده اصل را بیشتر با تله‌فیلم‌هایی عموما پربیننده به خاطر می‌آوریم. «قصه‌ها و واقعیت‌ها»، «تنهایی»، «یک داستان کوتاه و چند داستان دیگر» از جمله آثار او است.

محمدرضا عرب

محمدرضا عرب متولد 1345 در تهران می‌باشد. وی فعالیت هنری خود را در سال 1371با ساخت فیلم مستند داستانی 16 میلیمتری «چون کوه» آغاز کرد و سپس به کارگردانی آثاری چون «ایستاده در باد»، «زمین سوخته»، «کندوان دیار آفتاب»، «صدای روشنایی»، «آئینه‌های روبرو» پرداخت که در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین المللی نیز به نمایش درآمدند. ضمن اینکه کارگردانی و تهیه کنندگی چندین مجموعه مستند تلویزیونی نظیر «در امتداد ساوا»، «بحران کوزوو»، «گذری بر غارهای ایرانی»، «کاروانسرهای ایران»، «قشم نگین خلیج فارس»، «بر بلندای سهند»، «یادگار دوست»، «سینمای جوان سینمای آینده»، «عکس و عکاسی در ایران» را بعهده داشته است و همچنین فیلم های سینمایی «آخرین ملکه زمین» و« ندارها» در کارنامه کارگردانی وی به چشم میخورد.

کامران ملکی

کامران ملکی متولد 1340 تهران، فارغ التحصیل زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد-فارغ التحصیل دوره عالی فیلمنامه نویسی و همچنین کار‌شناسی روزنامه نگاری و روابط عمومی از دانشگاه آزاد است. وی با ساخت فیلم کوتاه 8 م. م «نگاه» وارد حرفه سینما شد.وی 2فیلم سینمایی را با نام های حماسه2519وغفلت را نیز کارگردانی کرده است. از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به: سخنگوی و عضو شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران، عضو شورای مرکزی و بازرس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، عضو هیأت امنای بانک فیلمنامه کشور، دبیر دوره‌های هفتم، دهم و یازدهم هیأت مدیره جامعه اصناف سینمای ایران (خانه سینما)، مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی سه دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر (نوزدهم، بیستم و بیست و یکم، مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور مدیر عامل و مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی- موزه سینمای ایران و خانه سینما، قائم مقام اجرایی نخستین جشنواره فیلم شهید آوینی، قائم مقام نخستین جشنواره فیلم بسیج (مقاومت)، قائم مقام دومین جشنواره فیلم ارتش، دبیر سومین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، معاون روابط عمومی نه دوره جشن بزرگ سینمای ایران و عضویت در شورای سیاست گذاری 21 جشنواره موضوعی سینمایی. عضویت در هیأت‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف سینمایی نظیر فجر، کودک و نوجوان، کیش، دفاع مقدس، پلیس، سینمای جوان، سینما حقیقت، جشن سینمای ایران و... اشاره کرد. همچنین او هم اکنون مدیر فرهنگی و ارتباطات خانه سینما است.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران 3 تا 12 خردادماه سال 1394 به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار