انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، از کتاب «نیم قرن خدمت» خاطرات سید رضا نیری (ابو الایتام) یکی از خادمان انقلاب اسلامی رونمایی می‌کند.
کد خبر: ۸۵۰۰۸۳۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدرضانیری به یمن وجود حاج عبدالکریم حق‌شناس با حضرت امام خمینی (ره) مرتبط شد و در مسیر انقلاب و خدمت‌رسانی به آن قرار گرفت و با ورود حضرت امام خمینی به مدرسه‌ی رفاه و علوی از خادمین ایشان بود. وی در رفت‌ و آمدهایش به مسجد امین‌الدوله با جمعیت مؤتلفه‌ی اسلامی پیوند خورد ‌که شاخص‌ترین افراد آن شهید حاج صادق امانی، شهید حاج اسدالله لاجوردی، شهید حاج مهدی عراقی، حاج حبیب‌­الله عسگر اولادی و... بودند و پس از پیروزی انقلاب و تشکیل کمیته‌ی امداد به فرمان امام خمینی، فعالیت امدادی و خدماتی خود را به صورت رسمی‌ و تشکیلاتی شروع نمود و خدمات ارزنده و خداپسندانه‌ای از تجهیز بیمارستان‌ها تا خدمت‌رسانی به مردم فقیر و مستضعف منطقه بشاگرد، جاسک، جنوب خراسان و دیگر نقاط کشور ارائه داد. از جمله فعالیت‌های وی که جنبه‌ی فراملی دارد تأسیس انجمن خیریه‌ی بین‌المللی است که سعی در ارتباط و هماهنگی مراکز خیریه در جهان دارد.

به دلیل تاثیر گذاری این شخصیت انقلابی و فرهنگی، مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنا دارد از کتاب «نیم قرن خدمت» که حاوی خاطرات وی است،‌ رونمایی کند.

این مراسم دوشنبه یازدهم اسفندماه از ساعت 15 در فرهنگسرای امام (ره) واقع در نیاوران، خیابان شهید باهنر، بین جماران و سه راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی با حضور شخصیت‌های کشوری، لشگری، اصحاب قلم و رسانه برگزار می‌شود و آیت الله موحدی کرمانی (عضو خبرگان رهبری)، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان (رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی) و سید رضا نیری به سخنرانی خواهند پرداخت.
ارسال نظرات