عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: مجموعه بیانات ایشان همانند یک منظومه می‌باشد و باید این بخش از بیانات ایشان را مکمل صحبت های دیگر ایشان در حوزه اقتصادی دانست.
کد خبر: ۸۵۰۰۸۴۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

مازیار نبی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز گفت: بیانات ایشان از حماسه مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۵۶  شروع شد تا رسیدند به مسائل اقتصادی روز کشور.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار علت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را این مولفه دانستند که کارها به مردم سپرده شد و امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب مردم را به صحنه آورد.

عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: در ادامه همین دیدار بیان فرمودند که برای موفقیت در عرصه اقتصادی باید کارها به مردم سپرده و سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی عملی شود.

نبی زاده گفت: مجموعه بیانات ایشان همانند یک منظومه می‌باشد و باید این بخش از بیانات ایشان را مکمل صحبت های دیگر ایشان در حوزه اقتصادی دانست.

وی با اشاره به نفتی بودن اقتصاد ایران گفت: یکی از مسائل اصلی خام فروشی در این حوزه است و تغییر مسیر در اقتصاد به این معنا نیست که ما از نفت، به یک مولفه دیگر رجوع کنیم و فرضا به سمت خام فروشی در حوزه مس و غیره برویم؛ بلکه به این معنی است که خام فروشی را کنار بگذاریم.

عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: ما تا زمانی که بخواهیم نفت بفروشیم و راه تامین بودجه کشور را بر این مبنا قرار دهیم تحریم ها از بین نخواهد رفت و حتی اگر یک کشور دشمن ما هم نباشد می‌تواند به اقتصاد ما آسیب بزند حال چه از طریق تحریم خرید نفت از ایران و یا از طریق نوسان قیمت نفت.

نبی زاده گفت: بنابراین باید برای تامین بودجه کشور به سراغ راه حل های دیگر رفت که در همین اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را مطرح کردند راه حل های مختلفی است از جمله اقتصاد دانش بنیان، تقویت تولید ملی، مالیات و غیره.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و در نتیجه از بین رفتن واقعی تحریم ها، دولت باید با تمام توان، نه در حرف؛ بلکه در عمل ورود کند و فرضاً برای تقویت تولید ملی باید زمینه های لازم را فراهم کند، نظیر کاهش بهره وام های تولیدی و یا جلوگیری از واردات برخی از کالاها که در داخل کشور می‌توان آنها را تولید کرد.

ارسال نظرات