خبرهای داغ:
مرجعیت شیعه از جمله فتوای جهاد آیت الله سیستانی و رهنمود آیت الله خامنه‌ای از عوامل کلیدی در بسیج مردم عراق علیه گروه های تروریستی بود.
کد خبر: ۸۵۰۰۸۹۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره تحولات عراق نوشت: نیروهای داوطلب مردمی عراق  معتقدند مرجعیت شیعه از جمله فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی و رهنمود آیت الله خامنه ای از عوامل کلیدی در بسیج مردم عراق علیه گروه های تروریستی و دفاع از کشورشان بود.

هادی الامیری فرمانده جنبش بدر به این خبرگزاری می‌گوید: اکثریت ما معتقدیم آقای خامنه‌ای همه معیارهای لازم به عنوان یک رهبر اسلامی را داراست. وی نه تنها رهبر ایران است بلکه رهبر امت اسلام نیز هست. من اینگونه فکر می‌کنم و بدان افتخار می کنم.

این فرمانده عراقی می‌گوید: هیچ تناقضی بین نقشم به عنوان یک سیاستمدار و نظامی عراقی با بیعت و وفاداری‌ام به خامنه‌ای وجود ندارد. ایشان منافع مردم عراق را در اولویت هر چیزی قرار می‌دهد.

معین القدیمی یکی از فرماندهان جنبش بدر درباره عملیات های ضد تروریستی می گوید: تیم اصلی رهبری 3 تا 4 هفته قبل از هر عملیات مهم نظامی وارد مشورت می شود. ما نحوه ورود به جبهه، هماهنگی های داخلی و لوجستیک را بررسی می کنیم. به گفته این نظامی عراقی سردار سلیمانی(فرمانده سپاه قدس) در مرکز فرماندهی عملیات از ابتدای نبرد تا پایان حضور دارد و در پایان نیز به عیادت مجروحان به بیمارستان می رود.

مقامات عراقی تعداد مستشاران ایران را بین 100 تا چند صد نفر اعلام کرده اند بسیار کمتر از 3 هزار نیروی آمریکایی که نیروهای عراقی را آموزش می دهند که از بسیاری از جهات ایرانی‌ها- در مقایسه با آمریکایی ها- نیروهای موثرتری هستند.

نخست وزیر عراق، حیدر العبادی اعلام کرد ایران اولین کشوری بود که از آغاز بحران عراق و پیشروی ترویست های داعش به کمک دولت و مردم عراق شتافت.

به گفته "قدیمی" مشاوران ایرانی در عراق در همه زمینه ها از جمله تاکتیک‌های تشکیل گروه های نظامی، پهپاد، تجهیزات الکترونیک و ارتباطات به نیروهای عراقی کمک کردند. این در حالی است که نیروهای آمریکایی طی سالها حضور در کنار ارتش عراق، هرگز به آنها استفاده از پهپاد و یا شبکه های ارتباطاتی و یا ردیابی ارتباطات دشمن را آموزش ندادند.

به گزارش رویترز سردار حمید تقوی که اخیرا در این کشور در حین مامویت مستشاری به شهادت رسید اکنون برای بسیاری از مبارزان شیعی به یک اسطوره و قهرمان تبدیل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها