سیزدهمین یادواره شهدای شهر مشکین دشت فردیس در مسجد جامع این شهر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۰۱۰۰۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مهدی مهرور فرماندار شهرستان فردیس در نشست ستادیادواره شهدای مشکین دشت فردیس با تاکید بر اینکه همه ملت ایران مدیون خون شهدا هستند، اظهار داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند:« بگذارید نام و یاد شهدا رنگ ثابت زندگی روزمرّه ما بشود»، رسالت مردم و مسئولان برای پاسداشت از خون شهدای والامقام بسیار سنگین است.

 مهرور افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تاکید فرمودند که:« مسئله شهدا مسئله شخص نیست که بگوییم ما می خواهیم اشخاص را تجلیل کنیم، نه ما می خواهیم یک جریان را تجلیل کنیم که این جریان عبارت است از اینکه کسانی در راه خدا و در راه حق، آنقدر حاضر به اقدامند که حتّی وقتی پای جانشان به میان می آید، حرفی ندارند، جان را کف دست می گیرند و وسط میدان می روند».

وی اظهارداشت: بیان دیدگاه های مقام معظم رهبری مؤید این مطلب است که هر چه در این راه قدم برداریم و یاد و خاطره شهدا را پاس بداریم باز هم نتوانسته ایم به اندازه سر سوزنی مقام شامخ آن را ارج نهیم.

به گفته وی تکریم از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران از جمله نکات قابل تاملی است که باید در برنامه ریزی های مدیران دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرستان فردیس قرار گیرد.

 به گزارش خبرگزاری بسیج ، همچنین حجت الاسلام  علی اکبر ایمانی در این مراسم افزود: وظیفه مسوولان برگزاری یادواره های شهدا و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت از درون دفاع مقدس به نسل های جدید است تا این نسل با رشادت ها و دلاوری های نسل اول انقلاب آشنا شود.

وی تصریح کرد: خیلی ها یادشان رفته که چه اتفاقاتی درآن دوران رخ داده و جوانان ما از سال های فداکاری و خون های پاکی که به زمین ریخته شده است، آگاهی ندارند و این دوران برای آنها ملموس نیست.

وی گفت: بسیاری از حماسه های دفاع مقدس و از جان گذشتگی های رزمندگان اسلام به بوته فراموشی سپرده شده است .

وی با تاکید بر اینکه شهدا رفتند تا ارزش ها حفظ شود، خاطرنشان کرد: شهدان با نثار جان و ایثارگران با شجاعت خود، آزادی و اقتدار و عزت را برای ما به ارمغان آوردند.

ایمانی افزود: برگزاری یادواره ها یاد و خاطره شهداء را زنده می کند و روح ایثار و شجاعت در جامعه می دمد.


 به گزارش خبرگزاری بسیج ،مردم بخش مشکین دشت شهرستان فردیس در هشت سال دفاع مقدس، 86 تن از بهترین عزیزان خود تقدیم پاسداری از سرزمین اسلامی و آرمان های دینی کردند.
قرار است 15 اسفندماه جاری سیزدهمین یادواره شهدای شهر مشکین دشت در مسجد جامع این شهر برگزار شود.

مشکین دشت با حدود 60 هزار نفر جمعیت در جنوب کرج مرکز استان البرز قراردارد.

ارسال نظرات