جلوه‌ای دیگر از اعتدال؛
این اقدام، ذوق زدگی رسانه های ضد انقلاب و بیگانه ای چون رادیو زمانه (ارگان خبری جاسوسی هلند) ، بی بی سی فارسی و ... را در پی داشت...
کد خبر: ۸۵۰۱۱۲۴
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

«ابوالحسن داوودی» کارگردان فیلم توقیف شده ی «زادبوم» در گفت و گو با روزنامه ی شرق شماره 2231، علت آنکه شش سال فیلم نساخت را توقیف فیلم ضد انقلابی مذکور دانست!

شرق نوشت :« تازه‌ترین اثر «ابوالحسن داوودی» کارگردان سینمای ایران (رخ دیوانه) است. او پس از شش‌سال دوری از سینما، دوباره پشت دوربین رفته، فیلم ساخته و با «رخ دیوانه» در سی‌وسومین جشنواره فجر حضور یافته است.»

داوودی در پاسخ به روزنامه ی شرق که علت شش سال دوری وی از سینما را پرسیده بود ، گفت :« خانه‌نشین بودم. پروانه ساخت این فیلم را تهیه‌کننده‌اش، بعد از ساخت «زادبوم» گرفته بود و بنا بود ما کار را شش‌سال قبل شروع کنیم و حتی یک ماه هم پیش‌تولید داشتیم. خیلی از قراردادها بسته شده بود. صابر ابر، مهناز افشار و... هم قرار بود برای بازی در فیلم بیایند و تا مرحله قرارداد هم پیش رفته بودند؛ اما وقتی «زادبوم» توقیف شد، دیدم شرایط مناسبی برای کار مجدد فراهم نیست و حداقل اتفاق بدی که ممکن بود بیفتد این بود که فیلم جدید هم دچار همان سرنوشت محتوم شود؛ به همین دلیل از ساخت فیلم صرف‌نظر کردیم و در خانه نشستیم.»

داوودی ادامه داد :« وضعیت سینما در دولت یازدهم یک منشور چند طرفه است که از هر زاویه که نگاهش کنید یک‌جور به نظر می‌رسد. مسلما، اتفاقات خوبی در دوران آقای روحانی افتاده است از جمله بازگشت احترام به جایگاه هنرمندان. جو عمومی که در بخش عمده مدیریت دولتی حس نمی‌شد؛ یعنی احترام به هنرمند و هنر و فرهنگ، مجددا شکل گرفته و این اتفاق بسیار مهمی است.»

گفتنی است فیلم «زادبوم» چندی پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در خرداد سال جاری مجوز اکران گرفت .این فیلم در سال ۸۷ در جشنواره فیلم فجر توقیف شده بود، فیلمی که گروهی آن را پرهزینه ترین فیلم جشنواره فیلم فجر در سال ۸۷ میدانستند. اکران این فیلم ضد انقلاب که خلاصه ی داستانش را می توان در ابراز پشیمانی یک رجل سیاسی از انقلاب و واپسگرایی به قدرت بیان کرد! ذوق زدگی رسانه های ضد انقلاب و بیگانه ای چون رادیو زمانه (ارگان خبری جاسوسی هلند) ، بی بی سی فارسی و ... را در پی داشت.

همچنین یادآوری این نکته نیز ضروری است که ابوالحسن داوودی از جمله عناصر وابسته به سران کودتای آمریکایی اسراییلی 88 بوده و هرگز از این جریان ضدملی و وابسته به اجانب اعلام برائت ننموده است.

ارسال نظرات