امام جمعه خاطرنشان کرد: کمترین نتیجه مذاکرات ایران با گروه 5+1 این بوده که حُسن نیت ایران اسلامی را ثابت و پرده از چهره تزویرگران آمریکائی و غربی برداشته است. حقیقت این است که اینها هرگز میز مذاکره را ترک نمی کنند چون به ضررشان است و هر چند تمدید مذاکره به نفعشان است اما در این جریان برگ برنده در دست ایران است.
کد خبر: ۸۵۰۱۴۰۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، امام جمعه ابرکوه در بخش اول خطبه های خود در سلسله مباحث سبک و فرهنگ زندگی در سیره معصومین (ع) به ادامه مبحث سبک زندگی منتظران پرداخت و افزود: منتظران مصلح باید صالح باشند یعنی اهل اسراف و تبذیر و ولخرجی و حرام کاری و حرام خواری و در آمد نا مشروع و معاملات باطل و حرام و زر اندوزی و ثروت و سرمایه وکنوزنیستند.

وی در ادامه افزود:شیعه که در تبع آموزه های اسلام ناب و راستین پیرو پیشوایان دین و ائمه طاهرین (ع) است در زمان غیبت همان وظیفه ای را دنبال می کند که در زمان ظهور امام معصوم (ع). یعنی چنانچه دردعای ندبه بیان شد در زمان غیبت میداند که به لطف خدا حضرت می آید تا: ریشه ظلم و ستم را برکند ، پس سبک زندگی او در مبارزه با ظلم است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد دشمنان با دسیسه ها و تهاجمات خود ما را از سنگر ولایت بیرون می کشند و از مسیر هدایت خارج می کنند و از مسیر اصلی دین و مکتب اهل بیت دور میسازند و گرفتار زرق و برق دنیا و لذت های مادی می سازند اما تنها هوشیاری و دینداری و ولایتمداری ما است که می تواند این دستان دسیسه را از حریم زندگیمان قطع نماید.

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دوم سخنان خود در روز امور تربیتی و تربیت اسلامی با نتقاد از ضعف هایی که هنوز در حوزه ی آموزش و پرورش برطرف نشده اظهار داشت: بنده ظرف سال های گذشته بارها در جلسات آموزش و پرورش، ضعف فعالیت حوزه پرورشی را تذکر داده و نسبت به خطرهائی که آینده دانش آموزان را تهدید می کند هشدار دادم اما عملاً توجهی ندیدم.
حجت الاسلام حسینی افزود: در شرایط فعلی ، رویکرد آموزش و پرورش به اهتمام به بخش پرورشی بهتر شده اما بخاطر ضعف های گذشته هنوز وضعیت خوبی از نظر امور تربیتی در مدارس نداریم. به رئیس آموزش و پرورش و معاونین شان روز گذشته مجدداً بر این مهم تأکید کردم و به شما اولیاء عرض می کنم که وضعیت اخلاقی و مذهبی دختران و پسران دانش آموز به مرحله قرمز رسیده است!
حسینی یادآوری کرد: رفت و آمدهای روزانه و شبانه بچه ها به باغ ها، تعریف کردن فیلم های مستهجن ماهواره ای، پخش عکس های مبتذل با گوشی های همراه، برگزاری جشن های عروسی خارج از حد شرعی به بهانه شادی، شب نشینی هایی به بهانه دیدن فیلم های حرام ماهواره و ... از خطرات ماهواره ها و شبکه های اجتماعی است که فرزندان را تهدید می کند.
وی تصریح کرد: اینها از عواملی است که اختلالات روحی روانی، افت شدید تحصیلی، فریب خوردن و در دام فحشاء افتادن ، انگیزه نداشتن برای تحصیل و آینده نگری، به مسخره گرفتن اعتقادات مذهبی و باورهای دینی، چرخش سریع به انحرافات اخلاقی، شکستن حریم محرم و نامحرم، بلوغ زودرس فکری و ذهنی، فرار از منزل و نافرمانی جوانان از والدین را به دنبال داشته است.
خطیب جمعه ابرکوه تاکید کرد: پدران و مادران عزیز به امید مربیان مدرسه ننشینند. تا فرزندان از دست نرفته اند آنها را از بلا و فتنه های عمومی دوره آخرالزمان نجات دهید.


حسینی اذعان داشت: یکی از راهکار های نجات سازندگان جامعه فردا این است که سلوک دینی صالحین و روی آوردن به مسجد، نماز و قرآن را فراموش نکنند. چراکه قران ضامن حفظ جوانان از انحراف و رویکرد به سمت خلاف و ناپاکی هست. مراکز قرآنی به یقین تضمین بخش سعادت و سلامت معنوی نسل جوان خواهد بود.
وی با نزدیک شدن به دهه فاطمیه سالروز شهادت ام ابیها حضرت زهرا (س) عنوان کرد: کسانی که مراسم شادمانی دارد می تواند در روز جمعه داشته باشد وگرنه در هفته آینده باید همه سوگوار صدیقه کبری(س) باشیم زیرا او شهیده سیر از رسالت به ولایت است.

امام جمعه خاطرنشان کرد: کمترین نتیجه مذاکرات ایران با گروه 5+1  این بوده که حُسن نیت ایران اسلامی را ثابت و پرده از چهره تزویرگران آمریکائی و غربی برداشته است. حقیقت این است که اینها هرگز میز مذاکره را ترک نمی کنند چون به ضررشان است و هر چند تمدید مذاکره به نفعشان است اما در این جریان برگ برنده در دست ایران است.
حسینی ابراز داشت: تیم ایرانی که حقاً جهاد دیپلماسی دارد قاطعانه در میدان باشند و جز با برداشتن یکجای تحریم ها و تسلیم شدن جبهه باطل توافقی دیگر نداشته باشند و در صورت زیاده خواهی ها، این ایران است که میز مذاکره را ترک خواهد کرد و پیامد هرگونه شکست مذاکرات هم به عهده آمریکا خواهد بود.

ارسال نظرات