خبرهای داغ:
با حضور خانواده شهدای هسته ای و مدافع حرم برگزار شد
شب خاطره جهادی، بهترین ظرفیت برای ارتباط جهادگران با آحاد جامعه و معرفی مناطق محروم به اقشار گوناگون می باشد.
کد خبر: ۸۵۰۱۵۰۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، شب خاطره جهادگران اعزامی به مناطق و روستاهای محروم از گروه جهادی منتظران خورشید برگزار شد که در این مراسم خانواده شهیدان احمدی روشن، حاج حسن تهرانی مقدم، کارگر برزی و اکبر شهریاری از شهدای مدافع حرم و حاج عبدالله والی حضور یافتند.

در این مراسم برای نخستین بار تعدادی از اهالی روستاهایی که جهادگران اردوی جهادی خود را در آنجا برگزار نموده بودند نیز حاضر و از آنان تقدیر به عمل آمد.

بیان خاطرات تلخ و شیرین حضور در صعب العبور ترین و دور افتاده ترین روستاها در نقاط مرزی کشور از سوی دانشجویان جهادگر بخش دیگری از آیین شب خاطره بود.

همچنین رونمایی متفاوت از نماهنگ اردوهای جهادی که با خراب کردن دیوار کاهگلی توسط پدر شهید احمدی روشن و برادر شهید
تهرانی مقدم صورت پذیرفته و دیوار آجری با نصب شناسنامه نماهنگ مشخص گردید از قسمت های جذاب برنامه بود که فریدون بیگدلی این اثر موسیقایی را اجرا نمود.

اسماعیل احمدی مسئول گروه جهادی منتظران خورشید نیز گزارشی از اقدامات گروه را در روستاهای سیستان و بلوچستان کرمانشاه قم و تهران بیان نموده و اظهار داشت: ساخت 7 باب منزل روستایی، 48 چشمه حمام و سرویس بهداشتی ، یک باب تعاونی خیاطی، استخر پرورش ماهی و آب کشاورزی ، آبرسانی و برق رسانی به روستاها گوشه ای از اقدامات این گروه جهادی می باشد.

وی تألیف نخستین کتابهای سفرنامه ها مقالات و یادداشت ها رمان و خاطرات اردوهای جهادی را توسط این گروه یادآور شد و افزود: تدوین فرم های شناسایی مناطق محروم، چشم انداز روستایی، طراحی و اجرای نخستین هم اندیشی نخبگان جهادگر در بشاگرد و راه اندازی نخستین قرارگاه جهادی نیز از اقداماتی است که برای اولین بار توسط منتظران خورشید در کشور صورت گرفته است.

احمدی ضمن تشکر از رسانه ها در انعکاس مراسم شب خاطره گفت: شب خاطره جهادی، بهترین ظرفیت برای ارتباط جهادگران با آحاد جامعه و معرفی مناطق محروم به اقشار گوناگون می باشد که پیوند روستا و شهر را برای توجه به روستا برقرار می کند.

این فعال جهادی به آثار و برکات شب های خاطره اشاره نموده و خاطر نشان کرد: انسجام جهادگران، ثبت خاطرات و اتفاقات در مناطق محروم، جریان سازی برای رفع و دفع محرومیت ها و توزیع امکانات به روستاها و سوق دادن خیرین و انفاق گران به این مناطق بخشی از آثار شب خاطره جهادی است که به زودی در سایر استان ها نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم که دومین شب خاطره جهادی در طول یک ماه گذشته می باشد از کامران نجف زاده سفیر طلایی کودکان و بیماران نادر و مستند ساز مناطق محروم تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها