بحران سوریه همچنان الهام‌بخش سریال‌سازان سوری
بحران تمام نشده در سوریه همچنان منبع و الهام‌بخش صنعت سریال‌سازی سوری است و در این راستا این روزها دو سریال درباره حوادث سوریه برای رمضان آتی در این کشور در دست ساخت است.
کد خبر: ۸۵۰۱۵۶۰
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،بحران تمام نشده در سوریه همچنان منبع و الهام‌بخش صنعت سریال‌سازی سوری است و قرار است رمضان سال آتی نیز چون رمضان گذشته که شاهد ده‌ها سریال در این زمینه بود، بینندگان سریال‌های رمضانی شاهد سریال‌هایی با موضوع حوادث سوریه و حواشی آن باشند.

یکی از این سریال‌ها را کارگردان مشهور سوری می‌سازد؛ او «نجدت اسماعیل انزور» است که پیش از این فیلم سینمایی «پادشاه شن» او درباره تاسیس رژیم آل‌سعود جنجال‌برانگیز شده بود.

وی این روزها فیلمبرداری سریال «زنی از ماسه» را آغاز کرده است؛ سریالی که «جرج عربجی» آن را نوشته و تهیه‌کنندگی آن را «موسسه تولیدات رادیو تلویزیونی» سوریه برعهده دارد.

این سریال درباره زنی است که در جریان جنگ در سوریه دچار حادثه غم‌انگیزی شده و سریال قرار است حوادث مربوط به این فرد اعم از احوالات وی و رنج‌هایی که دیگران به خاطر بحران در سوریه می‌برند را به تصویر بکشد.

در این سریال بازیگرانی چون سوزان نجم‌الدین، صباح الجزایری، وائل رمضان، زهیر عبد الکریم، تیسیر ادریس، علی بوشناق و ... بازی می‌کنند.

دیگر سریالی که این روزها در حال ساخت است سریال «در انتظار یاسمین» است که آن را «اسامه کوکش» نوشته و «سمیر حسین» کارگردانی کرده است و در آن بازیگرانی چون غسان مسعود، سلاف فواخرجی، محمد حداقى و شکران مرتجى بازی می‌کنند.

در این سریال «سلاف فواخرجی» بازیگر مشهور سوری بازی می‌کند که درباره آن گفته است: این سریال واقعیت سوریه و چه بسا واقعیت جهان عرب را نشان می‌دهد؛ من با مردمی که از خانه‌هایشان آواره شدند و به دلیل جنگ آسیب دیدند دیدار کرده‌ام و این سریال سعی می‌کند داستان آوارگان حقیقی و درد مردم را به دور از زبان اخبار و سخنرانی‌ها و به شکل هنری به تصویر بکشد.

این بازیگر سوری در این سریال نقش «لمی» را بازی می‌کند؛ زنی که به همراه دو فرزندش داستان جنگ را روایت می‌کند؛ شوهرش برای خرید نان از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است و او مجبور شده از منطقه درگیری به یک باغ پناه ببرد و بدون خانواده زندگی کند و تنها به امید بازگشت شوهرش است و شاهد حوادث بد و سوءاستفاده‌هاست.

ارسال نظرات