زبان صهیونیستی روزنامه مجوزدار داخلی

تمجید از سیاه‌نمایی یک کودتاچی!

اهدای سیاسی جایزه به فیلم این محکوم فتنه در حالی است که بی بی سی فارسی هم نتوانست از شعارزدگی آن گذر کند!!!
کد خبر: ۸۵۰۱۵۸۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷

خبرگزاری بسیج – سرویس اخبار ویژه

سعید برآبادی با ذوق زدگی از برنده شدن فیلم یک محکوم فتنه در جشنواره ی صهیونیستی برلین، همصدا با وزارت خارجه ی آمریکا، در روزنامه ی حامی فتنه (شرق) نوشت :« راننده‌های تاکسی کمی هستند که از جعفر پناهی چیزی بدانند یا خبردار شده باشند که فیلمش جایزه خرس‌طلایی جشنواره برلین را برده اما همین که می‌فهمند اسم فیلم «تاکسی» است و روایت راننده تاکسی از جامعه امروز ایران، بدشان نمی‌آید که کمی حرف بزنند تا بلکه بیشتر حس کنجکاوی‌شان را راضی کرده باشند.»

«تاکسی» سومین اثر «جعفرپناهی» تصویری سیاه از جامعه ی ایرانی در مسایل سیاسی ، اجتماعی و حقوق بشر است !در این فیلم «نسرین ستوده» از محکومان امنیتی به ایفای نقش پرداخته است. خرس طلایی برلین پیش تر به فیلم«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی که سیاهنمایی دیگری از جامعه ی ایران بود و کارگردان آن از حامیان فتنه می باشد اهدا گردیده است.

گزینش سیاسی برندگان این جایزه را از تبریک وزارت خارجه ی آمریکا نیز می توان متوجه شد . به گزارش «فارس »حساب کاریری فارسی توئیتر وزارت خارجه آمریکا نوشت: «دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را به آقای پناهی تبریک می‌گوییم.»در ادامه این بیانیه آمده است: «به امید روزی که کار مهم و الهام‌بخش هنرمندان ایرانی آزادانه در داخل و خارج ایران به نمایش گذاشته شود.»

اهدای سیاسی جایزه به فیلم این محکوم فتنه در حالی است که بی بی سی فارسی هم نتوانست از شعارزدگی آن گذر کند و نوشت : «هرچند آقای پناهی بارها اعلام کرده سینما "زندگی" اوست و به هر تقدیر و با وجود مشکلات فیلم خود را خواهد ساخت، "تاکسی" نشان می‌دهد محدودیت‌ها تاثیر قابل توجهی در کیفیت آثار او داشته است. اگرچه اشاره‌های متعدد بازیگران این فیلم به دوربین نشان می‌دهد فیلم بناست مستند به نظر برسد اما تصنعِ بازی‌ها در نهایت همراه شدن با فیلم و باور کردن آن را دشوار می‌کند. در واقع اثر آخر این فیلمساز بیش از هرچیز شبیه درددلی‌ست تصویری با کسانی که در ایران زندگی نمی‌کنند یا اساسا ایرانی نیستند و چیز زیادی از آنچه او در سال‌های اخیر تجربه کرده نمی‌دانند.»

گفتنی است پناهی سال 89 با اتهام « اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام »» به شش سال حبس تعزیری و همچنین به ۲۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی شامل ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه، مسافرت به خارج از کشور و مصاحبه با رسانه‌ها و مطبوعات داخلی و خارجی محکوم شده است!!

ذوق زدگی ارگان مطبوعاتی فتنه (شرق) از این جایزه به حدی بود که به سراغ چند راننده تاکسی رفت تا نظر آن ها را در خصوص فیلم مذکور بداند! حضور پررنگ معاندین نظام در این روزنامه به حدی است که در هر شماره شاهد یادداشت از آن ها و یا مدیحه سرایی برایشان هستیم! و همه ی این ها درست در مقابل چشمان دستگاه های نظارتی روی می دهد!

ارسال نظرات
آخرین اخبار