نمایندگان با تصویب بندی به‌ کلیه دستگاه‌های اجرایی اجازه‌دادند نیم‌درصد تا دودرصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تخصیص‌یافته خود را به سازمان پدافند غیرعامل اختصاص دهند.
کد خبر: ۸۵۰۱۶۱۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ اختصاص یافت که بر این اساس تعدادی از بندهای این لایحه مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بندی از لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ را حذف کردند که بر اساس آن به دولت اجازه داده می‌شد تا سقف ۷۰ هزار میلیارد ریال از بدهی شرکت های دولتی را با تایید سازمان حسابرسی جابه‌جا کنند که نمایندگان این بند از لایحه را به دلیل اینکه با اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت داشت، با ۱۲۷ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع حذف کردند.

وکلای ملت در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال آینده، با تصویب بند الحاقی یک از بند (ر) به وزارت نیرو اجازه دادند مبلغ یک‌هزار و ۸۰۰ میلیار ریال از محل ردیف ۵۳۰۰۰۰- ۱۳۹ متناسب با وصولی جهت تکمیل طرح‌های حفاظت و ساماندهی رودخانه ها، آزادسازی و پرداخت خسارت بابت تصرفات وزارت نیرو و اعیانی های مزاحم و یا اراضی مورد نیاز وزارت نیرو حهت اصلاح مسیر رودخانه های همان شهر در اختیار این وزارتخانه قرار بگیرد.

آئین‌نامه اجرایی این بند توسط وزارت نیرو تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

وکلای ملت همچنین با تصویب بند الحاقی دیگری، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری ها و بخشداری ها را موظف کردند بنا بر درخواست سازمان بسیج مستضعفین در شهرک‌ها و شهرهای جدید، اراضی مناسب را با در نظر گرفتن طرح های تفصیلی و هادی مصوب با رعایت ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالیاتی مصوب  ۱۳۸۰/۱۱/۱۷جهت احداث حوزه های مقاومت بسیج و سالن های ورزشی صالحی پس از آماده سازی بدون اخذ هزینه در اختیار سازمان بسیج قرار دهند.

بهارستانی ها همچنین با تصویب بند الحاقی ۳ از بند (ر) به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ اجازه دادند علاوه بر اعتبارات سازمان پدافند غیرعامل، نیم درصد تا ۲ درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص یافته خود را با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل در جهت اجرایی کردن سیاست های کلی نظام در خصوص پدافند غیرعامل مصوب فرماندهی کل قوا هزینه کنند.

ارسال نظرات