درنامه دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان به بان کی مون مطرح شد؛

درخواست تشکیل جلسه فوری شورای امنیت در پی جنایات اخیر داعش

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان با انتقاد از سکوت سازمان ملل در برابر فجایع اخیر داعش، خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت و اقدام عاجل در این زمینه شد.
کد خبر: ۸۵۰۱۶۱۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان، در نامه ای به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد، با اشاره به جنایات اخیر داعش در شمال سوریه و عراق، از سکوت سازمان ملل نسبت به این فجایع انتقاد کرد. متن نامه بت کلیا به دبیرکل سازمان مل به این شرح است؛

«جناب بان کی مون

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

یکصد سال پیش به علت هرج و مرج های جنگ جهانی، عده کثیری از مسیحیان مشرق زمین، خصوصا آشوریان ساکن ترکیه عثمانی توسط افرادی بی دین و افراطی قتل عام شدند. به زنان و دختران بی پناه ایشان تجاوز شد و مردان همگی کشته و اسیر شدند. در آن دوران هنوز اتحادیه و سازمان ملل تشکیل نشده بود و در منطقه فریادرسی جز قدرتهای بزرگ مثل روسیه و انگلیس وجود نداشت که متاسفانه آنها هم فقط به دنبال منافع کشورهای خویش بودند.

اکنون تاریخ در حال تکرار شدن است؛ باز هم در همان منطقه در شمال سوریه و عراق، آشوریان مسیحی بدون هیچ گونه حامی در میان دستان گروههای تکفیری و افراطیون داعشی را شده اند. باز هم به زنان و دختران تجاوز میشود و مردان و کودکان یا کشته و یا اسیر میشوند. تنها تفاوت این دوره وجود فیزیکی سازمان ملل متحد است که هیچ عکسالعملی از خود در برابر این همه فجایع انسانی نشان نمیدهد.  

در چند روز گذشته بیش از 350 نفر از آشوریان توسط گروه داعش در منطقه «حسکه» سوریه و از روستاهای آن به اسارت گرفته شده اند؛ 25 نفر آنها کشته شده و از سرنوشت بقیه آنان خبری در دست نیست. تمامی آثار باستانی متعلق به آشوریان و میراث بشریت در موزه موصل تخریب شده و از بین رفته است. اما شورای امنیت و سازمان ملل متحد هیچ عکسالعملی از خود نسبت به این همه فجایع نشان نداده است.

دبیرکل محترم! حداقل تقاضای جامعه جهانی آشوریان از آن سازمان این است که در این برهه تاریخی که انسانهای بیگناه فقط و فقط به علت باورهای دینی و اعتقادی‌شان قتل عام میشوند، با تشکیل جلسه ای فوری شورای امنیت اقدامات عاجلی برای دفاع از مردم بی دفاع عراق و سوریه و حفظ آثار تاریخی بشریت در عراق مبذول شود.

یوناتن بت کلیا

نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان»

 

ارسال نظرات