با پیگیری نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با وزارت فرهنگ و ارشاد برخی از مطالبات رسانه های کهگیلویه و بویراحمد مرتفع شد.
کد خبر: ۸۵۰۱۶۷۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در نوزدهم فرودین ماه 93  نامه ای با مضمون حمایت و مساعدتی اهالی مطبوعات و خبر و نشریات استان کهگیلویه و بویراحمد به وزیر فرهنگ و ارشاد ارسال که در تاریخ هیجدهم بهمن ماه 93 پاسخ داده شد.

متن پاسخ " حسین انتظامی " معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به " غلام محمد زارعی " نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی :

جناب آقای زارعی 

نماینده محترم مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی 

باسلام 

بازگشت به نامه شماره 457992 مورخ 93/1/19 مبنی بر بازتاب موارد حمایت و مساعدت اهالی مطبوعات و خبر و نشریات استان " کهگیلویه و بویراحمد " و ضمائم آن به آگاهی می رساند.

الف: برمبنای دستورالعمل اجرایی سال جاری " یارانه نقدی مطبوعات " ( پنجاه درصد ) افزایش ضریب حمایتی برای نشریات غیردولتی استان کهگیلویه و بویراحمد و ( پنجاه درصد ) دیگر نیز افزایش ضریب حمایتی برای نشریات محلی ( تک شهری ) استان مذکور منظور شده است.

ب: در اجرای مفاد ماده ( 46 ) قانون مطبوعات ، صاحبان امتیاز و مدیران مسوول نشریات و خبر موظف به " بیمه " نمودن خبرنگاران تابعه گردیده اند ، از این رو : این معاونت در امتداد حمایت بیشتر از ( رسانه مکتوب و توسعه اطلاع رسانی کشور ) با ملاحظه ی دستورالعمل حمایتی نسبت به بازپرداخت ( حق بیمه سرانه ای که از سوی دفاتر نشریات برای خبرنگاران تابعه تامین شده است ) اقدام می نماید.

ج: نظر به عدم تامین منابع مالی برای برقراری تسهیلات ( وام ) حوزه مطبوعات و خبر ، هرگونه اقدام در زمینه اعطای ( وام ) منوط به اعلام اعتبار آن خواهد بود با این حال متقاضیان واجد شرایط ( رسانه کتوب و خبر ) می توانند از طریق " صندوق مهر " جهت عضویت و اخذ ( وام ) درخواست نمایند.

د: با عنایت به تدوین دستورالعمل نحوه حمایت از خبرگزاری ها ، نشریات الکترونیک و پایگاه های اطلاع رسانی خبری و انجام ارزیابی کیفی و تعیین رتبه برای هریک از رسانه های خبری " فضای مجازی " و دارای پروانه فعالیت صادره از سوی " هیات نظارت بر مطبوعات کشور " نسبت به تامین اعتبار و بررسی و تخصیص یارانه برای واجدین شرایط اقدام خواهد شد.


                                                         حسین انتظامی     

                                                          معاون وزیر
ارسال نظرات