سردار نورخدا قاسمی :

عملیات خیبر یکی از بزرگترین و ابتکاری ترین عملیات های دفاع مقدس است

عملیات خیبر یکی از بزرگترین و ابتکاری ترین عملیات های دفاع مقدس است که با هدف فتح بصره طراحی و در منطقه هورالهویزه انجام شد.
کد خبر: ۸۵۰۱۷۱۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
سردار نورخدا قاسمی روز شنبه به مناسبت سالگرد عملیات خیبر در سخنانی در ستاد سپاه روح الله استان مرکزی افزود: بخش مهندسی سپاه به خصوص ساخت پل خیبر یک، تحول عظیمی در جنگ تحمیلی ایجاد کرد به طوری که اقتدار رزمنگان اسلام را به رژیم بعثی و همه متحدانش نشان داد.

وی ادامه داد: عملیات خیبر یکی از بزرگترین و ابتکاری ترین عملیات های دفاع مقدس است که با هدف فتح بصره طراحی و در منطقه هورالهویزه انجام شد.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان مرکزی افزود: رزمندگان اسلام در عملیات های خیبر و بدر دست به نوآوری های زیادی زدند تا با شرایط آبی و خاکی منطقه هماهنگ شوند و همین خلاقیت ها باعث پیروزی های مکرر شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 30 کیلومتر از طلائیه و چزابه باتلاق و نیزار است و عمق آب از نقطه صفر آغاز و حداکثر تا دو متر می رسد و بعد از آن نیز به طول شش کیلومتر نیزار و شش کیلومتر آب است.

سردار قاسمی گفت: مهندسی جنگ از چگونه سنگر زدن و خاکریز زدن در میادین مین و موانع آغاز شد و به تاکتیک تبدیل شد تا به عملیات هایی از قبیل خیبر و بدر رسید.

وی اضافه کرد: عملیات خیبر که به آزاد سازی منطقه ای به وسعت یک هزار کیلومتر مربع در هور، 140 کیلومتر مربع در جزایر مجنون و 40 کیلومتر مربع در طلائیه انجامید، موجب عزم بین المللی در جهت کنترل ایران و جلوگیری از شکست عراق شد.

رزمندگان استان مرکزی از آغاز جنگ تحمیلی در لشگر 17 علی ابن ابیطالب حضور مستمر در مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب کشور داشتند.

استان مرکزی بیش از شش هزار و 200 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 عملیات خیبر در سوم اسفند ۱۳۶۲  انجام شد و موجب بیرون راندن نیروهای رژیم بعث عراق از جزیره نفت خیز مجنون شد،مهندسی جنگ در این عملیات نقش مهمی داشت.
ارسال نظرات