سفرهای راهیان نور در ستاد شهید صیاد شیرازی از امروز دهم اسفندماه آغاز شده و تا ۲۹ ماه جاری ادامه خواهد داشت. در این ستاد زائران به صورت کاروان‌های متعددی در سفرهای سه روزه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۰۱۷۵۷
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،سفرهای راهیان نور در ستاد شهید صیاد شیرازی از امروز دهم اسفندماه آغاز شده و تا 29 ماه جاری ادامه خواهد داشت. در این ستاد زائران به صورت کاروان‌های متعددی در سفرهای سه روزه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

بیش از 150 کاروان یا بیش از 12 هزار نفر در ستاد شهید صیاشیرازی ثبت‌نام کرده‌اند که برای اردوهای راهیان نور به خوزستان اعزام می‌شوند. این زائران توسط اتوبوس یا قطار همراه با کاروان‌ها به مناطق جنگی اعزام می‌شوند تا از نزدیک از این مناطق عملیاتی بازدید به عمل آورند.

ستاد شهید صیادشیرازی و شهید باقری برای زائران راهیان نور ویژه‌ برنامه‌‌های شبانه‌ای را در محل اسکان خانواده‌ها در نظر گرفته و با توجه به تقسیم اقشار و رده‌های مختلف سنی برنامه‌ریزی شده است. ویژه‌ برنامه‌های شبانه‌ در محل اسکان برای زوج‌های جوان با موضوع سبک زندگی اسلامی، برای کودکان با محوریت مهد کودک‌های اسلامی، برای خانواده‌ها با موضوعیت فرزند یاری اسلامی و... برقرار خواهد بود. علاوه بر اینها ایستگاه‌های مشاوره‌ای وجود دارد که به بررسی مسائل مختلف می‌پردازد و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به آنها به صورت رایگان از توصیه‌ها و نکات ارائه شده بهره‌مند شوند.

همچنین بسته‌های مختلف فرهنگی میان زائران توزیع خواهد شد. این بسته‌ها با توجه به نیازسنجی اقشار مختلف در میان زائران راهیان نور توزیع خواهد شد. بسته‌های فرهنگی علاوه بر معرفی یادمان‌ها و مناطق عملیاتی مختلف جنوب کشور و میزان تاثیرگذاری حضور در مناطق جنگی بر حوزه فرهنگ شامل آموزش‌ها و مسائلی خواهد بود که با توجه به دغدغه‌های امروزی جوانان و خانواده‌ها تهیه شده است.

ارسال نظرات