استاندار:

اعلام آمادگی بنیاد برکت برای سرمایه گذاری اقتصادی تا150 میلیارد تومان در استان

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از اعلام آمادگی بنیاد برکت تا 150 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در بخش توانمند سازی اقتصادی، احداث 50 کلاس درس و 20 مسجد در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۱۷۷۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج موسی خادمی در نشست با مسئولان این بنیاد، افزود: بنیاد برکت اعلام آمادگی کرده است، سه طرح توانمند سازی اقتصادی تولیدی هر کدام تا سقف 12 میلیارد تومان اعتبار در سه منطقه محروم سیلاب کلوار، پیچاب و دیشموک احداث نماید.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح های اقتصادی به صورت 51 درصد سهم آورده دولتی و یا سرمایه گذار و 49 درصد سهم این بنیاد خواهد بود.

استاندار یادآور شد: با توجه به ماموریتی که بنیاد برکت دارد، اگر بخواهیم در کشور مناطق  محروم را به عنوان نقطه هدف این ماموریت انتخاب کنیم، کهگیلویه وبویراحمد یکی از اولویت دارترین  این نقاط است.

استاندار ابراز داشت: سرمایه گذاری بخصوص دولتی در این استان کم صورت گرفته و امیدواریم با همراهی مردم و کمک دولت از ظرفیت های این بنیاد به خوبی بهره برد.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت هم انگیزه و اراده برای کمک به این استان را دارد و هم سرمایه، توان مالی و فنی و ما هم راغب و آمادگی داریم در همه بخش های  کشاورزی، صنعت و خدمات طرح های مهمی را به این بنیاد برای سرمایه گذاری ارائه دهیم.

استاندار یادآور شد: شهرک‌ صنعتی خان‌احمد و شهرک صنعتی دهدشت با همه ظرفیت و امکانات آمادگی برای ایجاد صنایع بزرگ توسط بنیاد برکت را دارد.

دکترخادمی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مؤسسات، بنگاه‌ها و بنیادهایی همچون برکت برخی از مشکلات این استان با سرمایه‌گذاری آنها برطرف شود.

استاندار، یکی دیگر از اقداماتی را که بنیاد برکت در این استان می‌تواند انجام دهد، ساخت اماکنی همانند مسجد و مدرسه دانست و گفت: هیچ نقطه‌ای از استان و روستایی این استان نیست که مردم از ما تقاضای ساخت مسجد را نداشته باشندو بنیاد برکت می تواند در این رابطه ما را یاری کند.

مدیرعامل بنیاد برکت هم با بیان اینکه، توانمندسازی اقتصادی از اهداف مهم این بنیاد است وباید برای رشد و شکوفایی ظرفیت های اقتصادی تلاش کنیم، گفت: این بنیاد برای اجرای 16 طرح اقتصادی در کهگیلویه وبویراحمد، آمادگی کامل دارد.

عارف  نوروزی گفت: 51 درصد سهم منابع طرح‌های اقتصادی توسط دولت و 49 درصد توسط این بنیاد پرداخت می‌شود و ما تلاش می‌کنیم و سعی ما براین است تا فعالیت اقتصادی در یک دوره 3 تا 5 ساله در این استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه، کهگیلویه و بویراحمد یکی از نقاط هدف برای اجرای طرح های توانمند سازی اقتصادی این بنیاد است، اظهار داشت: کار اجرای چند طرح اقتصادی، خدماتی و آموزشی در این استان  پیشترآغاز شده است  که سرآغازی برای مشارکت در توسعه این استان است.

وی تصریح کرد: این آمادگی را داریم که 16 طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان را اجرا کنیم و محدودیتی برای اجرای این طرح‌ها در این استان وجود ندارد.

ارسال نظرات