بانوی اول مسابقات سراسری اوقاف:

تدابیر ویژه ای برای افزایش محافل قرآنی اتخاذ شود/تشکیل نخستین مجمع بانوان قاری یزد

بانوی یزدی و نفر اول رشته قرائت و ترتیل سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف، کمبود محافل قرآنی و فقدان دوره های آموزشی صوت و لحن ویژه بانوان یزدی را از اهم مشکلات علاقه مندان به این رشته دانست و از تشکبل اولین مجمع بانوان قاری استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۱۹۱۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدبانو، فائزه سادات قریشی نسب دانشجوی کارشناسی نرم افزار و بانوی فرهیخته قرآنی دارالعباده که فعالیت قرآنی خود را از سه سالگی آغاز کرده است و با 21 سال سن برای هشتمین سال پیاپی در مسابقات سراسری قرآن اوقاف از استان یزد در این مسابقات شرکت می کند و هم اکنون در محل برگزاری سی و هفتمین دوره این  مسابقات در شهر تبریز به سر می برد و در رشته قرائت و ترتیل پس از اعلام غیر رسمی داوری ها به عنوان نفر برتر بخش بانوان این رشته معرفی شده است؛ فردا در آیین اختتامیه به صورت رسمی مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

*ورود رشته جدید حفظ و قرائت در مسابقات سراسری امید عمل به توصیه رهبر انقلاب را افزایش داد


قریشی نسب از محل برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در یک گفتگوی تفصیلی در پاسخ به این سؤال که سطح این دوره را با توجه به حضور پیاپی هشت سال گذشته خود چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار کرد : امسال رشته حفظ 10 جزء همراه با قرائت و ترتیل به مجموع رشته های مورد مسابقه در بخش برادران افزوده شده است که با گسترش این رشته می توان امیدوار بود که در عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب در زمینه حفظ قرآن گام مؤثری از سوی برگزار کنندگان این مسابقات برداشته شود.

 

http://8pic.ir/images/zr8ibaj0clr9clyqdbdg.jpg

 

وی تصریح کرد: حافظان قرآن در عمل به توصیه رهبر انقلاب در زمینه حفظ قرآن تلاش می کنند و با ورود این رشته ویژه قاریان این قشر به سمت حفظ قران سوق داده می شوند.


وی اظهار امیدواری کرد : رشته حفظ و قرائت و ترتیل هم در بخش استانی و هم کشوری ویژه بانوان برگزار شود.


*حفظ قرآن را با هدف عمل به توصیه رهبر انقلاب ادامه می دهم


بانوی اول رشته قرائت و ترتیل سی و هفتمین مسابقات سراسری اوقاف در پاسخ به این سؤال که شما در عمل به توصیه رهبر انقلاب چه فعالیتی داشته اید گفت : سه سال است که فعالیت خود را در زمینه حفظ قران افزایش داده ام تا علاوه بر ترتیل بتوانم در این رشته نیز با گوش سپاری به فرامین رهبرم ادای دینی کرده باشم و امیدورام سال آینده بتوانم در رشته 20 جزء نیز شرکت کنم.


*استان یزد فاقد کلاس های آموزشی صوت و لحن بانوان است


قریشی نسب در پاسخ به این سؤال که با توجه به علاقه مندی شما به رشته قرائت و تحقیق و قرائت و ترتیل، امکانات استان یزد را در بخش بانوان در این رشته چگونه ارزیابی می کنید بیان کرد: متأسفانه تا امسال طی سال های گذشته در زمینه قرائت و تحقیق(صوت و لحن) کلاس آموزشی برگزار نشده است و تنها امسال یک کلاس از سوی مرکز ثقلین برگزار شد.


*تشکیل اولین «مجمع بانوان قاریان یزد»


وی تصریح کرد: با توجه به احساس نیاز در این رشته توانستم امسال با همکاری مرکز گلشن صبا اولین مجمع بانوان قاری استان یزد را تشکیل دهم که به صورت افتخاری و رایگان با استقبال خوبی از سوی بانوان علاقه مند هر سه شنبه از ساعت 15:45 دقیقه تا 17:30 در محل این مؤسسه واقع در ابتدای بلوار 22 بهمن برگزار می شود.


*کمبود محافل قرانی بانوان در یزد


این بانوی برتر قرآنی دارالعباده یکی از کمبودهای بخش قرآن بانوان یزد در قسمت قرائت را کمبود برگزاری محافل قرآنی ویژه بانوان قاری هم در قسمت ترتیل و هم در قسمت قرائت ذکر کرد و گفت : باید محافل ویژه بانوان با حضور اساتید به صورت مداوم در یزد برگزار شود تا بانوان این رشته بتوانند در حضور اساتید رفع اشکال کنند و سطح تلاوتشان بالا برود.


قریشی نسب در پاسخ به این سؤال که جنابعالی با توجه به کمبود کلاس های آموزشی چگونه در زمینه صوت و لحن پیشرفت کرده اید اظهار کرد : با توجه به علاقه ای که داشتم به صورت خصوصی نزد اساتید این رشته می رفتم و آموزش می دیدم .


*عناوین کسب شده طی هشت سال حضور در مسابقات کشوری


بانوی اول رشته قرائت و ترتیل سی و هفتمین مسابقات سراسری اوقاف درباره کسب عناوین برتر مسابقات سراسری طی هشت سال حضور خود در این مسابقات اظهار کرد: از سوم راهنمایی و از سال 86 تا کنون هر سال توانسته با کسب عنوان برتر در استان به مسابقات سراسری اوقاف راه یابد و یک بار در رشته قرائت و تحقیق(صوت و لحن) در بخش شکوفه ها به مقام سوم کشوری دست یافته است و دو بار در رشته قرائت و ترتیل که رشته اصلی وی به شمار می رود توانسته مقام اول کشور و دوبار نیز به ترتیب مقام های سوم و چهارم کشور را کسب کند.

 

*کسب مقام اول مسابقات بین المللی در سال 90


قریشی نسب در پاسخ به این سؤال که آیا در مسابقات بین المللی نیز شرکت کرده است گفت: در سال 1390 در مسابقات بین المللی اقرأ توانسته مقام اول را در رشته قرائت و ترتیل کسب نماید.

ارسال نظرات