رئیس دانشگاه آزاد اراک تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها را الگوی عملی دانشجویان در راستای ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان دانست.
کد خبر: ۸۵۰۱۹۶۱
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹

علیرضا نظام‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک امروز، 10 اسفند در مراسم رونمایی از سنگ جدید مزار شهید علی امینی ضمن خیرمقدم به خانواده این شهید گرانقدر، گفت: امروز ما مفتخریم که در عصری زندگی می‌کنیم که به برکت افکار و اندیشه‌های حضرت امام(ره) و دلاوری و جانفشانی‌های شهدا می‌توانیم با افتخار زندگی کرده و در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اقتدار، عظمت و استقلال امروز کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از برکت نهضت حضرت امام(ره) و خون پاک شهداست، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت ایثارگری‌ و رشادت‌های شهدا در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و شهدا زمانی جان خود را در طبق اخلاق گذاشته و تقدیم انقلاب و نظام کردند تاکنون در رفاه و عزت زندگی کنیم؛ بنابراین باید در لحظه لحظه زندگی از یاد و خاطره آنها غافل نشویم.

نظام‌آبادی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب شهدا نماد زنده نگهداشتن دین در دنیای مدرن هستند و ما نباید لحظه‌ای از جایگاه و مقام والای شهدا غافل شویم؛ چراکه گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا زمینه‌ساز زنده نگه داشتن جامعه و مصونیت آن در مقابل هجمه‌ها و توطئه‌های فرهنگی دشمنان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: جنگ حق علیه باطل از بدو اسلام تاکنون وجود داشته و قطعاً در آینده نیز ادامه خواهد داشت و راه و آرمان‌های شهدا الگوی امروز همگان در راستای ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از حق در دنیای امروزست.

وی با تأکید بر لزوم پیروی از راه و آرمان‌های پاک شهدا، ادامه داد: تنها کار ما در قبال ایثار و ازخودگذشتگی شهدا پیروی از راهشان و اطاعت از اصل ولایت فقیه در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب است.

نظام‌آبادی با اشاره به جایگاه شهدا، اظهار کرد: جایگاه شهدا به قدری بزرگ و رفیع است که حضرت علی(ع) در خطبه 23 نهج‌البلاغه شریف از بزرگی شهدا یاد کرده‌اند؛ بنابراین امروز این وظیفه یکایک ماست که قدر شهدا را دانسته و در جهت تکریم خانواده‌هایشان گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اراک با بیان اینکه تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها الگوی عملی دانشجویان در راستای ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان است، یادآورشد: شهید علی امینی با اینکه عاشق تحصیل بودند؛ لیکن با درک، بصیرت و آگاهی که نسبت به موقعیت خویش داشتند در سن 16 سالگی وارد جبهه شده و با شهادت خویش برای ما اقتدار آفریدند.

نظام‌آبادی، ضمن تقدیر و قدردانی از خانواده شهید علی امینی، اظهارکرد: خانواده شهید علی امینی اجازه دادند که فرزندشان میهمان دانشگاه آزاد اسلامی اراک باشد و این افتخاری برای ماست و امیدست که لایق این میزبانی باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اراک، بیان کرد: شهدا باعث برکت همه ما هستند و اگر امروز توفیقی از لحاظ علمی در دانشگاه‌های کشور ایجاد می‌شود به برکت وجود شهداست.

به گزارش ایکنا؛ شهید علی امینی یکی از سه شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بود که به تازگی هویت این شهید گرانقدر بر اساس انجام آزمایشات DNA و اعلام کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی شد.

شهید علی امینی فرزند بمانعلی متعلق به استان اصفهان است که در 19 تیرماه 1367 مفقود گردیده که پیکر این شهید بزرگوار در 5 آبان سال 84 کشف و به عنوان شهید گمنام در 18 بهمن سال 1384 به همراه دو تن از دیگر شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک تشیع و به خاک سپرده شد.

این شهید بزرگوار که در زمان شهادت 19 ساله بوده در سال 1367 به جببه اعزام شده و در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده است.

یادآور می‌شود؛ مراسم رونمایی از سنگ جدید مزار شهید علی امینی با حضور خانواده این شهید گرانقدر، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

ارسال نظرات