مادر شهید شاهرخ بهرامپوری گفت: فرزند شهیدم سنگر جهاد، ایثار و شهادت و دفاع از دین و کشور را بر تحصیل در کشور آلمان ترجیح داد.
کد خبر: ۸۵۰۱۹۶۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸
مولود مجتهدی که دیگر فرزندش محسن بهرامپوری نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شاهرخ بسیار مودب، باهوش و درس خوان بود و با گرفتن دیپلم برای ادامه تحصیل به آلمان رفت.

وی افزود: پسرم در آلمام مشغول تحصیل در رشته مکانیک بود و گاهی برای هزینه تحصیلش مبلغی حواله می کردیم تا این که در نامه ای خواست که دیگر پولی برایش نفرستیم و خود با کار و فعالیت هزینه تحصیلش را تامین می کرد، زیرا معتقد بود نباید پول از مملکت خارج شود.

وی ادامه داد: فرزند شهیدم وقتی فهمید برادرش محسن در جبهه حق علیه باطل به شهادت رسیده است، بعد از سه سال تحصیل در آلمان از دانشگاه مرخصی یک ماهه گرفت و به ایران بازگشت و در این مدت به جبهه حق علیه باطل رهسپارشد .

این مادر شهید افزود: اصرار می کردیم این یک ماه مرخصی را در کنار خانواده باشد اما شاهرخ سنگر جهاد را بر کانون گرم خانواده ترجیح داد.

وی گفت:حلاوت جهاد و سنگر رزم پسرم را آنقدر غرق خود کرده بود که از اتمام مرخصی خود غافل شده بود تا این که به سوی معبود خود شتافت.

وی با بیان اینکه شاهرخ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حضوری فعال در سیاست داشت افزود: آن عزیزسفرکرده در یکی از تظاهرات ضد طاغوتی پایش توسط یکی از تانکهای رژیم شاهنشاهی آسیب دیده بود و همیشه پا درد داشت.

خواهر این شهید بزرگوار نیز گفت: برادرم با وجود حدود سه سال زندگی در آلمان؛ نسبت به حجاب و رعایت شئونات اسلامی بسیار حساس بود.

محترم بهرامپوری با بیان اینکه برادرم همیشه نماز را اول وقت می خواند و قرآن را بسیار تلاوت می کرد اضافه کرد: همیشه از فضایل اخلاقی دو برادر شهیدم برای فرزندانم نقل می کنم .

برادر این شهید بزرگوار نیز گفت: او زمانی که در جبهه حق علیه باطل بود در یکی از نامه هایش به پدر مرحومم نوشته بود که قضا و قدر الهی مرا به سوی جبهه کشاند، دعا کن خداوند مرا مانند برادرم لایق شهادت کند .

ابوالفضل بهرامپوری افزود: برادرم زمانی که به مرخصی از آلمان آمد و برادر دیگرش به شهادت رسیده بود گفت، شهدا با خون خود دین خود را به کشور ادا کردند .

شهید شاهرخ بهرامپوری در روستای فشاررود شهرستان خمین در سال 1339متولد شد بعد از گذراندن دوران ابتدایی همراه خانواده به تهران مهاجرت کردند .

او در سن 19سالگی برای ادامه تحصیل عازم آلمان می شود و بعد از سه سال ادامه تحصیل درآلمان در سال 61 درمنطقه سومار وعملیات مسلم بن عقیل به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 110 هزار نفر جمعیت بیش از یکهزار شهید و دوهزار و 500 جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است .
ارسال نظرات