در حال حاضر تعریف سازندگی به حدود بیش از ۲۰۰ نوع فعالیت در ۹ عرصه‌ ملی رسیده است.
کد خبر: ۸۵۰۲۰۰۶
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
احمد حاتمی‌‌پور، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه احیای فرهنگ جهادی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: توسعه‌ این فرهنگ انقلابی در همه‌ زوایای زندگی می‌تواند یک روش و یک راهبرد اصلی باشد.

وی بیان کرد: تشکیل جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب فرصتی را از نظر ساختاری و روش مدیریتی ایجاد کرد تا صدها سال عقب‌ماندگی قبل از انقلاب را با روش‌های میانبر و ابتکاری جبران کند.

حاتمی‌پوراظهارکرد: جهاد سازندگی از همان ابتدای تأسیس تجربه‌ بسیار موفقی در بازسازی روستاها و در دفاع مقدس به یادگار گذاشت و این سازمان با نگاه خوشبینانه به دلیل کارشناسی غلط و با نگاه بدبینانه به دلیل تعمدی که دشمنان داخلی یا نفوذی‌های دشمن در بدنه‌ انقلاب داشتند ابتدا از طریق تبدیل به وزارت جهادسازندگی از قالب جهاد خارج شد و در ادامه هم با ادغام آن بنا داشتند این دستاورد به دست فراموشی سپرده شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان، ادامه داد: رهبر انقلاب در اردیبهشت سال ۷۹ با تدبیری بسیار آینده‌نگرانه دو ماه قبل از اینکه این جهاد سازندگی منحل شود با فراخوانی وزیر جهاد سازندگی وقت و فرمانده نیروی مقاومت بسیج وقت دستور راه‌اندازی مجموعه‌ای به نام بسیج سازندگی را دادند و در حال حاضر قریب به ۱۲ سال از تشکیل این سازمان می‌گذرد.

بسیج سازندگی به‌عنوان جایگزین جهادسازندگی ابتدای انقلاب تأسیس شد

وی افزود: بسیج سازندگی در اصل به‌عنوان جایگزین جهادسازندگی ابتدای انقلاب تأسیس شد و علت اصلی تأسیس آن را می‌توان در یک کلام تدبیر رهبر انقلاب به عنوان تحول ساختاری و ایجاد یک نگاه جدید متناسب با نسل جدید انقلاب دانست و راه‌اندازی و طرح بسیج سازندگی توسط رهبر انقلاب با انحلال آن وزارت و همزمانی این دو رویداد و فرمایش‌های رهبری در یک دهه‌ اخیر این ادعا را کاملاً ثابت می‌کند.

امروز مخاطب بسیج سازندگی همه‌ جوانانی‌ هستند که علاقه‌مند به آبادانی کشورند

حاتمی‌پور اضافه کرد: با نگاهی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون بسیج سازندگی باید گفت امروز مخاطب بسیج سازندگی همه‌ جوانانی‌ هستند که علاقه‌مند به آبادانی کشورند و در واقع سازندگی محدود به یک نوع فعالیت عمرانی نیست و حتی بسیاری از افرادی که امروزه دارای تحصیلات دانشگاهی بالاتر از سطح کارشناسی‌‌اند نیز علاقه‌مند به خدمت در دورترین نقاط محروم کشور هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر رشته‌ عمران همه علاقه‌مندان در قالب هر رشته‌ای از قبیل الکترونیک، بهداشت، سلامت، کشاورزی و ...برای کمک به تقویت تحصیلات دانش‌آموزان در روستاها مشغول به خدمت‌رسانی شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان، گفت: در حال حاضر تعریف سازندگی به حدود بیش از ۲۰۰ نوع فعالیت در ۹ عرصه‌ ملی رسیده است.

حاتمی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه اردوی جهادی مقدمه‌ای بر سبک زندگی جهادی و تعمیق و گسترش روحیه‌ جهادی است، اظهارکرد: تربیت و کادرسازی نسل آینده‌ انقلاب مأموریت بزرگ اردوهای جهادی است؛ چراکه زمانی که جوان امروز در منطقه‌ای محروم و کم‌برخوردار حاضر می‌شود بعدها و در پست‌های مدیریتی آینده‌اش،‌ قطعاً این صحنه‌ها را فراموش نمی‌کند و ارتباط با مردم، سطح معیشت مردم و این خودسازی معنوی را فراموش نمی‌کند.

این مقام مسئول  در پایان، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به برکات این حرکت اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: این خدمت‌رسانی است؛ خدمت‌رسانی مادی و خدمت‌رسانی معنوی. از این مهم‌تر، خدمتی است که شما به خودتان می‌کنید؛ استعدادهای درونی خودتان را فعال می‌کنید؛ به بالقوه‌هائی که در وجود شما هست، فعلیت می‌بخشید؛ تجربه پیدا می‌کنید؛ با زندگی مردم آشنا می‌شوید؛ این حصارهای طبقاتی شکسته می‌شود؛ واقعیت‌های زندگی را لمس می‌کنید؛ در خودتان شعف و بهجت خدمت‌رسانی را احساس می‌کنید و این احساس را در وجود خودتان زنده می‌کنید.


ارسال نظرات