دیدار و سرکشی از 22 هزار خانواده معظم شهدای استان/ برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به تشریح برنامه های روز بزرگداشت شهدا در استان اشاره کرد و گفت: گرامیداشت نام و یاد شهدا در امنیت ما گره خورده است.
کد خبر: ۸۵۰۲۲۳۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا که با حضور نمایندگان و مدیران ادارات استان در سالن شهدای گمنام استانداری در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: 22 اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان تاریخی امام عظیم الشان در بهمن ماه 58 به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است و اگرچه همه روزها متعلق به شهداست اما روز 22 اسفندماه در تقویم رسمی کشور به صورت ویژه به عنوان روز شهدا نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: در بیان جایگاه رفیع شهادت همین بس که امام خمینی(ره) از بنیاد شهید به عنوان افضل نهادها نام می‌برند و همه دستگاه ها و ارگان ها یکی از وظایف اصلیشان خدمت به شهید و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی در ادامه به بیان جایگاه رفیع شهید و شهادت در آیات و روایات پرداخت و ادامه داد: بی گمان گرامیداشت نام و یاد شهدا در امنیت ما گره خورده است.

سلیمانی در ادامه از برگزاری 160 یادواره شهدا در طول دهه مبارک فجر در مدارس استان خبر داد و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا به عنوان یک برنامه فرهنگی و اثرگذار در جامعه نهادینه شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به برنامه‌های تدارک دیده شده در گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا در استان با همکاری دیگر نهادها و ارگان ها اشاره کرد و از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی با حضور جامعه ایثارگری با هدف گرامیداشت این روز در تاریخ جمعه 22 اسفندماه خبر داد و گفت: این برنامه از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح از محل پارک کودک تا باغ شهدای 28 دی دامنه کوه آبیدر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: انجام تبلیغات محیطی، سخنرانی مسئولان قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان،برگزاری مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا در روز 21 اسفندماه در سراسر استان، تجلیل از جامعه ایثارگران از دیگر برنامه های این ایام می باشد.

سلیمانی از دیدار از خانواده معظم شهدا به عنوان یکی دیگر از برنامه های این ایام نام برد و افزود: از 22 بهمن ماه تا 22 اسفندماه طی یکماه در قالب طرح سپاس از 22 هزار خانواده معظم شهدای استان دیدار و سرکشی می شود.

وی در ادامه از غرس 22 اصل نهال در کلیه مزارهای مطهر شهدا و گلزار شهدای غرب سیرانبد شهرستان بانه با همکاری اداره کل منابع طبیعی، تجلیل از خادمین شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرستان سقز و روستای دولاب سنندج، برگزاری مسابقه انشاء نویسی با موضوع نامه ای به شهید در مدارس استان، برگزاری مسابقه رادیوی، برگزاری مسابقات قرآنی، قرائت فرازی از وصایای شهیدان در مدارس و صبحگاه نیروهای نظامی و انتظامی، تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان دیگر برنامه های گرامیداشت روز شهید نام برد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار