فرمانده سپاه ناحیه بجستان مبارزه با تهاجم فرهنگی و مسدود سازی رخنه های فرهنگی در سطح جامعه را برای توسعه مبانی جامعه اسلامی ضروری ارزیابی نمود .
کد خبر: ۸۵۰۲۳۳۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرگرد جنیدی با بیان اهمیت توجه به مدیریت اسلامی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی در فرهنگ کشور گفت: ترویج  و تقویت مدیریت اصیل اسلامی – ایرانی در کنار توسعه ارزشهای دینی موجب پویایی و امید در سطح جامعه می شود زیرا ذات جامعه منتظر ،پویایی و امید است .

 فرمانده سپاه ناحیه بسیج بجستان تاکید کرد: در چند سال اخیر شاهد هستیم دشمنان اسلام به ویژه رژیم های دست نشانده حاشیه کشور درصدد هستند تا با تخریب الگوی موفق مدیریت اسلامی را بر تسلط بر ایران به عنوان محور مقاومت و پایداری جهان اسلام ناب محمدی مهیا سازند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب  توجه به حوزه تعالی فرهنگ را برای حل معضلات و مشکلات  جامعه با اهمیت می دانند، مبارزه با تهاجم فرهنگی و مسدود سازی رخنه های فرهنگی در سطح جامعه را برای توسعه مبانی جامعه اسلامی ضروری ارزیابی نمود.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به نقش تاریخی امام خمینی (ره) در شکل گیری نظام دینی در کشور و نفی رفتار سازشکارانه با بسترسازان شکل گیری انحراف فرهنگی و اجتماعی در جامعه  تاکید کرد: برخی ممکن است تصور کنند راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور کوتاه آمدن در عرصه های ارزشی و اعتقادی و خصوصا در عرصه مدیریت اسلامی است؛ برخی دیگر نیز ممکن است تصور کنند ریشه عناد ورزی دشمن در پافشاری دوست داران انقلاب بر اصول انقلابی و ارزش ها است و راه حل مشکلات دست کشیدن از اعتقادات و عقب نشینی از مواضع است  اما در حقیقت امام خمینی (ره) بطور صریح الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر انحرافات هستند لذا مقابله با انحرافات فرهنگی و اجتماعی یک آموزه برخواسته از دیدگاه های مترقی ولایت فقیه است .

 وی افزود: امروز اگر دیده می شود عده ای رفتار سازشکارانه با انحرافات فرهنگی دارند دلیل آن جز عدم داشتن یقین قلبی و عملی نسبت به آموزه های اسلامی نیست لذا باید توجه داشت برای حفظ آرمانهای انقلاب نیاز به یقین قلبی و عملی نسبت به آرمانهای اسلامی است که دستیابی به این ارزشها جز با اصولگرایی مبتنی بر یقین میسر نمی شود .
این پژوهشگر حوزه فرهنگ و علوم اجتماعی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیر خود مانند گذشته بارها تاکید نموداند که راه برون رفت از مشکلات و انحرافات فرهنگی و اجتماعی نوظهور این حقیقت است که ما  باید فرهنگ مستقل اسلامی – ایرانی خود را احیا نماییم البته رهبری این حقیقت را در قالب معرفی سبک زندگی اسلامی بیان و تبیین کرده اند .

 

جنیدی اضافه کرد: خوشبختانه یکی از گفتمان هایی که رهبری در دو سال اخیر و خصوصا در بازدید از استان خراسان شمالی به صورت صریح مطرح کردند مدل و سبک زندگی اسلامی بود و آنچه از بیانات معظم اله در مناسبت های مختلف برداشت و استنباط می شود این است که مقام ولایت (حفظه الله) سبک زندگی اسلامی را لازمه توسعه همه جانبه می دانند و معتقدند اگر ما فاقد سبک زندگی اسلامی باشیم مطمئنا نمی توانیم به آرمانهای اصیل و ارزشمند انقلاب دست پیدا کنیم لذا برای رسیدن به این آرمانهای اصیل اسلامی باید به فرهنگ مستقل دینی و ایرانی خود توجه کنیم.

 سرگرد جنیدی با اشاره به دغدغه های ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) درباره تهاجم فرهنگی در قالب ایجاد رخنه های فرهنگی در جامعه گفت: برای مقابله با رخنه های فرهنگی مهمترین مساله آگاهی و بصیرت افزایی در مردم است که خوشبختانه حلقه های صالحین فرصت مناسبی برای گسترش بصیرت اجتماعی در میان نخبگان و عموم مردم را فراهم نموده است.
فرمانده سپاه ناحیه بجستان تاکید کرد: اگر مردم درک درستی از اهمیت شاخص فرهنگی در تعالی فردی و اجتماعی خود داشته باشند مطمئنا دیگر فرصتی برای معاندین انقلاب برای ایجاد رخنه فرهنگی در قلوب مردم باقی نخواهد ماند لذا پرداختن به حوزه آموزش و بصیرت افزایی یک وظیفه الهی و انقلابی است.

جنیدی با بیان این که در شعار سال سه مفهوم فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی نهفته است، ابراز داشت: امروز برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عملیاتهای روانی پیچیده دشمن چه در داخل و چه در خارج نیاز به بصیرت افزایی و تقویت سنگرهای فرهنگی با یک عزم ملی و  جهادی در کشور است.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با این حرکت هوشمندانه و حکیمانه تمام ملت را به صحنه جهاد فرهنگی دعوت کردند تا تمام اقشار ملت با عزم و اراده فراگیر در تحقق آرمانهای اصیل انقلاب نقش آفرینی کنند تا انشاءالله شاهد تحول چشمگیری در عرصه فرهنگ و اقتصاد باشیم.

وی ادامه داد: ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) ، عزم ملی را شرط لازم می دانند اما کافی معرفی نمی کنند و لازمه آن را مدیریت جهادی تعریف می دانند؛ زیرا مدیریت جهادی مبتنی بر مفهوم والای جهاد است و  یک مجاهد تنها وجود خود را برای آرمان و کشور و ملتش می خواهد.

 این فعال ارزشی تصریح کرد: یک مدیر آرمان طلب در نظام اسلامی مبتنی بر مهدویت در هر رده و جایگاهی باید با ایمان، خالصانه ، مجاهدانه و بدون توقع منفعتی برای مردم و انقلاب اسلام کار کنند. که خوشبختانه نیروهای بسیج نمونه موفق این مدل مترقی مدیریت اسلامی هستند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها