مدیرکل کمیته امداد مازندران با تاکید بر توانمندسازی افراد زیرپوشش این نهاد در استان، گفت: هم اکنون ۶۴ درصد افراد زیرپوشش کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۰۲۵۶۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸

 

خبرگزاری بسیج مازندران، تیمور طهماسب پور در نشست خبری اظهار داشت: جشن نیکوکاری از چهارشنبه در مدارس مازندران  آغاز می‌شود و با توجه به اعتماد مناسبی که مردم به کمیته امداد دارند، سعی شده تا در مدت 3 روز برگزاری جشن نیکوکاری در مساجد، پایگاه‌های بسیج و مدارس، جذب حداکثری در دریافت کمک‌های مردمی ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه نیازسنجی در زمینه ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین مسائلی است که منجر به افزایش ضریب اعتماد به کمیته امداد شده است، افزود: 64 درصد جمعیت زیرپوشش کمیته امداد مازندران را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و این میزان معادل بیش از 41 هزار نفر است.

 

طهماسب پور با اشاره به مستقر شدن صندوق‌های دریافت کمک‌های مردمی در 2 هزار و 500 مدرسه استان، افزود: با همکاری آموزش و پرورش،  پس از مشورت با انجمن اولیا و مربیان و شناسایی دانش آموزان نیازمند، کمک‌ها در همان مدرسه هزینه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امروز کمیته امداد توانست با حمایت‌های صادقانه در مازندران به عنوان دستگاهی با عملکرد مناسب شناخته شود افزود:24 درصد سالمندان روستایی مازندران زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی مازندران هستند.

 

طهماسب پور عنو.ان کرد: 377 میلیارد ریال مستمری نیز در ده ماهه نخست امسال به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت شد و مستمری ماه بهمن نیز در حال واریز شدن است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اهدا کمک هزینه جهیزیه به خانواده‌های نیازمند استان، افزود: کمک هزینه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار نیز از اقدامات حمایتی بوده که انجام می‌شود.

 

وی گفت: تاکنون بیش از هزار و  500 مورد اهدا جهیزیه داشتیم که معادل بیش از 26 میلیون ریال است.

 

طهماسب پور خاطرنشان کرد: مسکن محرومان به عنوان اولویت کاری کمیته امداد امام خمینی استان بوده  در سال 93 نیز هزار و 800 مورد فعالیت در زمینه مسکن محرومان انجام شد.

 

وی با اشاره به دریافت اعتبارات درمانی در درمان مددجویان، تصریح کرد: بیش از 12 هزار نفر از مددجویان امداد از بیمه درمانی برخوردار شدند و 59 میلیارد ریال نیز در زمینه بیمه‌های اجتماعی هزینه شد.

 

طهماسب پور با تاکید بر حمایت از دانش آموزان نیازمند و کودکان یتیم گفت: 99 میلیارد ریال کمک از حامیان ایتام در مازندران جمع آوری شد و سرانه هر یتیم نیز ماهانه حدود 190 هزار تومان است.

 

وی در بخش اشتغال‌زایی ویژه محرومان، خاطرنشان کرد: 640 میلیارد ریال تسهیلات برای مددجویان با هدف اشتغال‌زایی و توانمندسازی خانواده‌ها در نظر گرفته شد و در راستی آزمایی در طرح‌های اشتغالزایی نیز بیش از 34 هزار طرح روستایی، 12 درصد طرح‌ها راکد است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران، توسعه مشارکت‌های مردمی را خواستار شد و با بیان اینکه مازندران جایگاه ویژه ای در راه اندازی مراکز نیکوکاری کشور دارد، افزود: 32  مرکز نیکوکاری امسال در مازندران فعال شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها