فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا افزود: برگ برگ صفحات زندگی شهدا درس و یک الگوی مناسبی برای رسیدن به خدا است که قاعده زندگی آنها بر اساس ایمان و رسیدن به خدا و شهادت ساخته شده بود.
کد خبر: ۸۵۰۲۵۹۶
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰

سرهنگ کیاعاشوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، اظهار کرد: استارت کار تاریخچه تشکیل راهیان نور به زمان جنگ برمی‌گردد یعنی زمانی که خود رزمندگان جبهه و جنگ درگیر جهاد بودند و خانواده‌های شهدا برای بازدید از مناطق و سرکشی از جایگاه مقتل فرزندانشان به مناطق اعزام می‌شدند.

وی افزود: بعد از اتمام جنگ باز هم خانواده شهدا و رزمندگانی که مدتی در جبهه حضور داشتند به مناطق عملیاتی که هنوز گردان‌ها و تیپ‌ها در آن مناطق بودند می‌رفتند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: امروز راهیان نوری که شاهد آن هستیم اولین بار از سال 72 و 73 با رفتن دانشجویان به مناطق عملیاتی به خصوص در دوره اصلاحات که احساس می‌شد یک فضای فرهنگی جدای از فضای موجود لازم است اتفاق افتاد.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه با یک نگاه تقریبا خاص می‌توان گفت از لحظه‌ای که جامعه نیاز به یک فضای معنوی خاص بود خود شهدا وارد کار شدند، تصریح کرد: راهیان نور با این نگاه به این سبک که با دعوت خود شهدا تشکیل شد وتوسعه یافت.

وی با بیان اینکه راهیان نور به دو بخش تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشی که در زمان جنگ خانواده‌های شهدا به بازدید مناطق عملیاتی می‌رفتند و مرحله بعد زمان بعد از جنگ تا امروز است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با توجه به اهداف سفر راهیان نور اضافه کرد: چون جنگمان یک نوع دفاع مقدس و جهاد بود و در انجا خون بهترین، مخلص‌ترین و معتقدترین جوانان کشور بر زمین ریخته شد بنابراین راهیان نور شرایطی را برای افراد ایجاد می‌کند که اثر وضعی دارد.

برگ برگ صفحات زندگی شهدا درس و یک الگوی مناسبی برای رسیدن به خدا است

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه اولین هدف از اعزام راهیان نور انتقال مفاهیم ایثار و گذشت شهادت به نسل‌های سوم و چهارم است، افزود: برگ برگ صفحات زندگی شهدا درس و یک الگوی مناسبی برای رسیدن به خدا است که قاعده زندگی آنها بر اساس ایمان و رسیدن به خدا و شهادت ساخته شده بود.

وی گفت: هدف دیگر اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس دیدار همه اقشار، تیپ‌ها، قیافه‌ها و نگاه‌ها به این فضای معنوی است که احساس می‌شود یک وحدت ملی در این راستا مانند روز عاشورا که از همه اقشار به عزاداری امام حسین(ع) می‌پردازند،وجود دارد.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه شهدا افراد را برای مناطق عملیاتی دعوت می‌کنند، تصریح کرد: در سفرهای راهیان نور دو نگاه وجود دارد که یک نگاه معنویست که نسل سوم و چهارم ان را ببینند و نگاه دوم یک وحدت رویه ملی و ارزشی ایجاد می‌شود که در این برنامه شرکت می‌کنند.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه چند قشر مختلف به مناطق عملیاتی سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: اول افرادی که بچه‌های جبهه هستند و به عنوان راوی برای تجدید خاطره و بازگویی آن می‌روند، دوم خانواده‌های شهدا که برای دیدن مقتل و ایثار و فداکاری‌های فرزندانشان را ببینند که این دو دسته به گونه‌ای درگیر جنگ بودند.

وی با بیان اینکه نسل جوان بعد از جنگ هم برای بازدید از مناطق عملیاتی به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: یک دسته آنهایی که نیرو و کادر انقلابند و برای عمق بخشی به این مناطق سفر می‌کنند و دسته دوم یک قشر که برای دفعه اول به این مناطق می‌روند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا افزود: در مجموع کسی که برای یک بار به مناطق عملیاتیی سفر می‌کند نگاه و دلش مثل یک قلاب به آنجا گیر می‌کند و دوست دارد باری دیگر برای زیارت به آنجا برود.

سرهنگ عاشوری با اشاره به تاثیر راهیان نور در جنگ نرم، گفت: ما اعتقاد داریم که رزمندگان در جنگ سخت بر روی مین و زیر تانک رفتند و با نگاه معنوی و عزم در برابر رژیم بعث عراق فائق آمدند و با توکل بر خدا دژهای محکم را تسخیر کردند.

وی با بیان اینکه شهدا در شرایطی که تمام دنیا با رژیم بعث عراق بودند، به آب زدند و از اروند رد شدند و در کردستان از پشت و روبه رو مورد حمله قرار گرفتند، تصریح کرد: همه این موفقیت‌هایی که شهدا به دست آوردند به دلیل اخلاص بود که با فرهنگ مجاهدت و شهادت با نگاه نرم بر جنگ سخت پیروز شدند.

شهدا ستارگان درخشانی هستند که می‌توانند راه و روش زندگی را به ما بیاموزند

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه راهیان نور محل تخلیه هیجان‌ها نیست بلکه محلی برای دگرگونی انفس و باتن ما است، یادآور شد: اگر شهدا را الگو قرار دهیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت وشهدا ستارگان درخشانی هستند که می‌توانند راه و روش زندگی را به ما بیاموزند.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه اقتدار و عزت امروز ما به دلیل وجود شهدا است، اظهار کرد: اقتدار ایران اسلامی از بیرون بیشتر ملموس‌تر است و به همین دلیل دشمنان اسلام نمی‌توانند این امر را ببینند وقتی تصادفی در راهیان نور اتفاق می‌افتد با بوق و کرنا به تمام جهان اعلام می‌کنند چون می‌دانند کجا آب روی آتش فتنه آنها ریخته می‌شود.

وی با اشاره به نگاه سیاسی در راهیان نور افزود: مراقب هستیم که سفر معنوی راهیان نور فضای سیاسی محسوب نشود که دیگران سواستفاده کنند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه اصل سفر راهیان نور مانند راهپیمایی و شرکت در نماز جمعه یک امر سیاسی و عبادی است، گفت: هر کسی به راهیان نور می‌رود به یک سفر سیاسی مانند راهپیمایی رفته است.

سرهنگ عاشوری با اشاره به مشکلاتی در راهیان نور، تصریح کرد: یک سری مشکلات در راهیان نور وجود دارد که توسط خبرنگاران و اطلاع رسانی می‌تواند حل گردد.

وی با بیان اینکه در بودجه‌های شهرستان اعتبار خاصی برای این حرکت فرهنگی باید دیده شود تا مشکلی پیش نیاید، خاطرنشان کرد: استقبال مردم صومعه‌سرا برای سفر به راهیان نور بسیار خوب است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا ادامه داد: جا دارد از همه دستگاه‌ها به خصوص شهرداری‌های سه شهر صومعه‌سرا، تولم شهر و گوراب زرمیخ به دلیل مساعدت 54 میلیون تومانی که به کاروان راهیان نور کرده‌اند تقدیر شود.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه هفدهم اسفندماه سال جاری 10 اتوبوس با 450 نفر به راهیان نور اعزام می‌شوند، افزود: یک اتوبوس برای تحویل سال نو پیش‌بینی شده که افراد مشتاق را در ان زمان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌کنند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون پنج مرحله اعزام به شمالغرب و جنوب کشور داشته‌اند که در قالب راهیان نور دانش‌اموزی و اقشار مختلف مردم است.

ارسال نظرات