عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تشریح کرد:
توافق خوب یعنی لغو کامل تحریم‌ها در آن صورت گیرد و پرونده جمهوری اسلامی از شورای امنیت خارج شود و روال عادی خود را طی کند در این صورت توافقی خوب صورت پذیرفته است.
کد خبر: ۸۵۰۲۵۹۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
 محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  در ارتباط با فرق توافق و تفاهم در مذاکرات هسته‌ای گفت: تفاهم به معنای این است که در بحث هسته‌ای برای رسیدن یک توافقی زمینه‌ها را آماده می‌کنیم، یعنی اینکه دو طرف مسیری را آماده کنند برای یک اقدام و توافق مشترک که ما مقدمات رسیدن به توافق را، تفاهم می‌دانیم.

وی پیرامون مفهوم تفاهم و توافق در مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: در بحث هسته‌ای متاسفانه یکبار طرف غربی این کلاه را بر سر ما گذاشت که با تفاهم مشترک که با آن قرار بود به توافق برسیم، اعتمادسازی لازم را انجام دادیم ولی طرف مقابل تحریم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی افزایش داد و تحریم‌های دیگری را اعمال کرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مذاکرات به طرف غربی نمی‌توان اعتماد داشت که برای رسیدن به توافق، تفاهمی از پیش داشته باشیم چرا که غربی‌ها به دنبال این هستند که با سناریو تفاهم مشترک بتوانند فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند و با اعمال فشارهای خود زمان را از ایران بگیرند.

آصفری توافق خوب را منوط به لغو کامل تحریم‌ها دانست و بیان کرد: هرگاه توافقی یک سو نبود و حقوق هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شد، به طوری که لغو کامل تحریم‌ها در آن صورت گرفت و پرونده جمهوری اسلامی از شورای امنیت خارج شود و روال عادی خود را طی کند در این صورت توافقی خوب صورت پذیرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم نباید یکبار دیگر اجازه دهیم به اسم توافق از جمهوری اسلامی کلاهبرداری شود، ما اولین توافق را با طرف غربی داشته‌ایم و این دومین توافق و برای رسیدن به توافق نهایی است و لذا آن توافق در یکسال گذشته انجام شده و اگر بخواهیم مجدد توافقی در چارچوب تفاهم داشته باشیم، مطمئنا یک نوع کلاهبرداری و سیاسی کاری است که جمهوری اسلامی باید نسبت به آن هوشیار باشد.
ارسال نظرات