خبرهای داغ:
واشنگتن‌پست در بخشی از گزارش خود آورده است: در صورت شکست توافق هسته‌ای، فشارها احتمالا تشدید خواهد شد. اگر احساس شود آمریکا مخالف توافقی است که مورد قبول پنج کشور شرکای مذاکره‌کننده‌اش است، ایران چنین استدلال خواهد کرد که نباید این کشور مقصر شناخته شود.
کد خبر: ۸۵۰۲۶۰۵
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، واشنگتن‌پست با بیان اینکه تبعات دست‌نیافتن به توافق با ایران بسیار خطرناک است افزود: در صورت شکست مذاکرات، بی‌شک کنگره تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد کرد و سایر کشورها ممکن است درخواست برای تداوم انزوای اقتصادی ایران را نادیده بگیرند و این امر باعث فروپاشی تلاش‌های دیپلماتیکی شود که دولت اوباما با جدیت تلاش کرده آن را حفظ کند. ایران احتمالا غنی‌سازی اورانیوم را افزایش خواهد داد و به توان هسته‌ای شدن نزدیک‌تر خواهد شد.
واشنگتن‌پست در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: در صورت شکست توافق هسته‌ای، فشارها احتمالا تشدید خواهد شد. اگر احساس شود آمریکا مخالف توافقی است که مورد قبول پنج کشور شرکای مذاکره‌کننده‌اش است، ایران چنین استدلال خواهد کرد که نباید این کشور مقصر شناخته شود.
گری سیک عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دولت جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها و استاد دانشگاه کلمبیا، سناریویی را پیش‌بینی کرده است که در آن آمریکا به عنوان عامل شکست مذاکرات قلمداد می‌شود و در حالی که سایر کشورها به فعالیت تجاری با ایران روی می‌آورند این کشور به تنهایی سعی در تحریم‌ ایران دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها