خبرهای داغ:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی مقام حضرت فاطمه زهرا(س) را غیر قابل توصیف خواند و بر لزوم پرهیز از هرگونه اقدام تفرقه آمیز در عزاداری های ایام فاطمیه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۰۲۶۱۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود با تسلیت ایام فاطمیه، بر لزوم گرامی داشت این ایام تاکید و تصریح کرد: مقامات حضرت زهرا(س) بالاتر از آن است که انسان بخواهد توصیف کند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که برای حل مشکلات باید دست به دامان حضرت فاطمه زهرا(س) شویم، تصریح کرد: برای رفع مشکلات عظیمی که در پیش داریم، مشکلاتی که از ناحیه دشمنان خارجی، منافقین داخلی و دیگر مشکلات است، همه دست به دامان حضرت می بریم و از آن بانوی بزرگوار استمداد می طلبیم.

 

این مرجع تقلید ابراز داشت: آن حضرت نسبت به شیعیان محبت فراوانی دارند، امیدواریم به برکت این توسلات همه مشکلات جهان اسلام و پیروان اهل بیت(ع) حل شود.

 

وی با تاکید بر لزوم مراقبت در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) و پرهیز از هرگونه اقدام تفرقه آمیز، یادآورشد: در این ایام ممکن است برخی برای اختلاف افکنی شعارهایی بدهند یا مطالب و مسائلی بگویند که ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی کند و بهانه به دست دشمنان اهل بیت بدهد و جان پیروان این مکتب به خطر بیفتد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: مراقب باشید، نصیحت کنید؛ همه اوضاع و شرایط را در نظر بگیرند و به مسؤولیت های خود توجه داشته باشند؛ ان شاءالله مسائل تفرقه افکن در کار نباشد اما هر چه می خواهید به عزاداری ها و فضائل آن بانو اهمیت دهید و آنها را تبیین کنید.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تالیف کتاب «زهرا برترین بانوی جهان» اظهار داشت: ما در این کتاب چهل روایت از منابع اهل سنت در تبیین فضائل آن حضرت بیان کرده ایم؛ تمام آنچه ما درباره حضرت فاطمه زهرا(س) می گوییم تقریبا در کتب اهل سنت نیز وجود دارد. مناقب آن حضرت به قدری زیاد است که آنچه ما می گوییم دیگران نیز درباره آن حضرت بیان می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها