تقویت تولید ملی و جهاد اقتصادی دو رکن مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است

یکی از اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور از تقویت تولید ملی و جهاد اقتصادی به عنوان دو رکن مهم تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: منفعت طلبی، مادی گرایی و افزایش مصرف گرایی به تولید ملی ضربه می زند.
کد خبر: ۸۵۰۲۶۱۹
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الله عبدالملکی ظهر امروز در مجمع تجمیعی بسیجیان اقشار دفتر راهبردی، پیشکسوتان، هنرمندان، مساجد و محلات که در سالن اجتماعات شهدای گمنام ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج برگزار شد، به نقش بسیج در حوزه جنگ اقتصادی کنونی اشاره کرد و گفت: ما اکنون درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و عدم باور این مسئله خود مشکل آفرین است.

وی افزود: با توجه به نصرت الهی که خداوند خود به بندگانش وعده فرموده است، الگوی اقتصاد مقاومتی راه حل برون رفت از این جنگ اقتصادی است.

این اقتصاد دان و از اساتید دانشگاه های کشور گفت: در مقوله مقابله با جنگ اقتصادی بحث اول نظریه پردازی، گفتمان سازی و فرهنگ سازی است.

عبدالملکی خاطر نشان کرد: اقتصاد انقلاب اسلامی از همان ابتدا ماهیتش مقاومتی بوده است و این نبرد اقتصادی در دوران دفاع مقدس نیز وجود داشته و مربوط به اکنون نیست.

وی با بیان اینکه نبرد کنونی اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی از اواسط دهه 80 شروع شده است، افزود: مقام معظم رهبری همواره بر لزوم مقاوم سازی اقتصاد تاکید داشتند.

وی افزود: از ابتدای سال 90 سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد اما در واقع کاری جدی برای به اجرا در آمدن آن صورت نگرفت و با وجود پیشرفت هایی در این زمینه فاصله زیادی تا تحقق اقتصاد مقاومتی باقی مانده است.

این استاد برجسته دانشگاههای کشور از تقویت تولید ملی و جهاد اقتصادی به عنوان دو رکن مهم تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و خاطر نشان کرد: نباید با انجام اقداماتی مردم جامعه را به سمت و سوی منفعت طلبی، مادی گرایی و افزایش مصرف گرایی سوق داد چون این کار به تولید ملی و داخلی ضربه می زند.

وی اظهار داشت: اکنون که دیگر کشور در مقابله با جنگ اقتصادی قرار دارد و این دشمنی های اقتصادی غالبا در چارچوب تحریم ها شناخته شده است، باید مفاهیم اقتصادی مقاومتی عمیق تر درک و اجرا شود و برای این کار برنامه ریزی اقتصادی و فرهنگی داشت.

وی اعمال تحریم های در قالب جنگ اقتصادی را از اقدامات دشمنان علیه کشور نام برد و گفت: اهداف این اقدامات در قالب اهدافی دنبال می شود.

عبدالملکی در پایان خاطرنشان کرد: باید در قالب کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی وظایف هر بخش از جامعه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به آنها تبیین شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار