فهرست نهایی تعیین مصادیق معافیت مالیاتی بخش فرهنگ در حالی از سوی سازمان مالیاتی به ارشاد ارائه شد که معافیت کتابفروشان از ابتدای سال ۹۳ درنظر گرفته شده است‌، در حالی که پیش از این قرار بود این تاریخ از ابتدای سال ۹۲ باشد.
کد خبر: ۸۵۰۲۶۴۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج‌، فهرست تعیین مصادیق معافیت مالیاتی بخش فرهنگ که پیش از این چندین بار میان وزارت ارشاد و سازمان امور مالیاتی برای حذف و اضافاتی رد و بدل شده بود،‌ با افزودن آخرین تغییرات از سوی سازمان امور مالیاتی به وزارت ارشاد ارائه شد.

این فهرست که فهرست نهایی تعیین مصادیق معافیت مالیاتی بخش فرهنگ است‌، قرار است از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی به امضا برسد و بر طبق آن ناشران و کتابفروشان معاف از مالیات شوند.

اما نکته حائز اهمیت در این فهرست‌، این است که تاریخ اجرای این معافیت از ابتدای سال 93 در نظر گرفته شده است‌، در حالی که پیش از این طبق توافقات ضمنی قرار بر این بود که اجرای این معافیت از ابتدای سال 92 در نظر گرفته شود. وزارت ارشاد پیش از این به تاریخ درج شده در این فهرست انتقاد کرده و خواستار تغییر آن از سال 93 به سال 92 شده بود،‌ که سازمان امور مالیاتی با آن مخالفت کرده است.

سازمان امور مالیاتی پیش از این در ذیل فهرست مصادیق معافیت مالیاتی شرطی گذاشته بود که اگر شخصی درحین فعالیت اثر را واگذار کند‌، مشمول معافیت نخواهد شد‌، که وزیر با این شرط مخالفت کرده و آن را موجب ایجاد مشکل در روندی کاری ممیزان دانسته و خواستار اصلاح آن شد که در فهرست جدید این شرط حذف شده است.
ارسال نظرات