برخی از خواص با بی توجهی و غفلت در فرهنگ عمومی دخالت می کنند

معاون پارلمانی وزیر ارشاد دخالت برخی خواص در مسائل فرهنگی را یکی از آسیب های وارد شده به فرهنگ عمومی بیان کرد و گفت: متأسفانه برخی از خواص با بی توجهی و بی غفلتی در فرهنگ عمومی دخالت می کنند که این خود نوعی قانون شکنی است.
کد خبر: ۸۵۰۲۸۶۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج حسن نوش‌آبادی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و کنونی ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به انتظارات جامعه هنری از مسئولان اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از این مشکلات و دغدغه‌ها قابل برطرف شدن است.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های مسئولان در جامعه را کمک به رشد فرهنگ عمومی بیان کرد و افزود:فرهنگ عمومی جامعه به خاطر فراز و نشیب های سیاسی،کج خقلی ها،سوء استفاده ها و سوءظن ها آسیب دیده است.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد گفت: باید با برنامه‌های مفید هنری که توسط هنرمندان خلق می‌شود جامعه را از افراط و تفریط‌ها نجات دهیم چرا که هنرمندان بیش از هر قشری توان این کار را دارند.

نوش‌آبادی تصریح کرد: فرهنگ را باید از کف جامعه ساخت و نیازی نیست که از رأس هرم شروه کنیم و به همین خاطر اعتقاد داریم که کارها باید از شهرهای کوچک آغاز شود.

وی یکی از وظایف هنرمندان را جلوگیری از قانون شکنی دانست و بیان کرد:باید از طریق برنامه‌های هنری جامعه را با تبعات منفی قانون‌شکنی آشنا کرد و این‌گونه القا شود که هر کس قانون را دور بزند،به جامعه آسیب وارد کرده است.

نوش آبادی نقش هنرمندان در اقتصاد مقاومتی را نقشی مهم ارزیابی کرد و افزود: هنرمندان بیشترین تأثیر را در بین مردم برای تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری دارند.

وی دخالت برخی خواص در مسائل فرهنگی را یکی از آسیب های وارد شده به فرهنگ عمومی بیان کرد و گفت: متأسفانه برخی از خواص با بی توجهی و غفلت در فرهنگ عمومی دخالت می کنند که این خود نوعی قانون شکنی است.

نوش‌آبادی بیان داشت: اگر قوه‌ای در کار قوه دیگر دخالت کرده و برنامه‌های آن قوه را تعطیل کند به مصداق قانون‌شکنی است مگر این که تخلفی آشکار صورت گرفته باشد و در آن صورت هم مسئول پی‌گیری و رسیدگی توسط قانون مشخص شده است.

وی در انتها با تأکید بر این که باید در چارچوب نظام جمهوری اسلامی آزاداندیشی وجود داشته باشد گفت:نباید در عرصه فرهنگ و هنر نگاه‌های بسته تعیین‌کننده باشند بلکه باید اندیشه‌های جدید را حمایت کنیم که اگر همه نگاه‌ها را معطوف به یک اندیشه کنیم جامعه از پیشرفت باز می‌ماند.

در این آیین رضا دهبانی پور به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات امین کمالوندی مدیر کل پیشین تقدیر شد.

امین کمالوندی با حکم علیرضا مختارپور دبیرکل نهادکتابخانه های عمومی کشور به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان مرکزی انجام وظیفه خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار