مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویر احمد در جشن نیکو کاری دانش آموزان مدرسه ولایت بلهزار گفت: باید بکوشیم در کمک های معنوی خود کرامت انسان ها را حفظ کنیم تا کمک به دیگران موجب لطمه به آبرو وشخصیت افراد نشود.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۰۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
محمدرضا شریعتی راد مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این مراسم، عبادت واقعی را در خدمت بی منت به خلق خدا توصیف کرد و گفت: این نوع نگاه به خدمت  برگرفته از سیره پیامبر(ص) و مولا علی (ع) است.

شریعتی با بیان اینکه هیچ شخصی در طول تاریخ  به اندازه امام علی(ع) از مستمندان، پابرهنگان و یتیمان و فقرا انفاق و نیکی نکرده است، ابراز داشت: پرآوازه ترین بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا(س) نیز همواره  در سفرهای خویش یتیمان و گرسنگان و فقرا میهمانی می کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار کرد: فرهنگ قوم لر نیز سرشار از نوع دوستی و بخشش و میهمان نوازی است و مردمان لر همواره  بهترین های خود از خوراک، پوشاک و تشریفات پذیرایی را برای میهمانان خود فراهم می کنند.

وی فقیر نوازی را از دیگر خصوصیات مردمان لر بیان کرد و گفت: امیدواریم این جنبه های زیبای فرهنگ لر برجسته تر از گذشته و در خدمت کرامت انسانی قرار گیرد.

شریعتی با اشاره به عزت و تکریم انسانها ، تاکید کرد: در بده بستان های معنوی کرامت انسانها حفظ شود و شایسته نیست برای رفع یک نیاز، عزتی پایمال شود.

در این مراسم شرکت کنندگان وجوهاتی را به صندوق های مستقر در مدرسه واریز تا در راستای کمک به نیازمندان مصرف شود.

 

ارسال نظرات