فرمانده سپاه ناحیه بهشهر خبر داد

اعزام بیش از 2500 بهشهری به اردوی راهیان‌ نور

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهشهر از اعزام 2 هزار و 560 بهشهری به اردوی راهیان نور در سال‌ جاری و فروردین سال آینده خبر داد و گفت: این اعزام‌ها در 6 مرحله انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۵۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷


خبرگزاری بسیج مازندران،علی نجفی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهشهر اظهار کرد: یکی از افتخارات بسیج، خدمت به زائران سفر معنوی کربلای ایران و پرورش نیروهای انقلابی است که اردوهای راهیان‌ نور بهترین بستر برای اجرای این اهداف فرهنگی و معنوی است.

وی با بیان اینکه راهیان نور همه را بیمه می‌کند، آن را حج بصیرتی توصیف کرد و افزود: این اردوها، انسان‌های به خواب رفته را بیدار می‌کند و آنها را نسبت به هجمه‌هایی که علیه ارزش‌ها و آرمان‌های انسانی شکل می‌گیرد، وادار به واکنش می‌کند.

فرمانده سپاه مقاومت بسیج ناحیه بهشهر گفت: یکی دیگر از اهداف بسیج در اردوهای راهیان نور این است که ارتباط مخاطبان و شرکت‌کننده‌های آن را پس از اتمام برنامه‌ها، با برگزاری اردوهای تفریحی، فرهنگی، ورزشی و حلقه‌های صالحین حفظ کند.

دبیر ستاد راهیان نور شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه سفر راهیان ‌نور در طول سال برنامهریزی و اجرا میشود، بیان کرد: این سفر از مهم‌ترین برنامههای تاثیرگذار بسیج است که با تاکید مقام معظم رهبری تحقق یافت و امسال نیز اعزام داوطلبان به اردوهای راهیان‌ نور تنها معطوف به ایام عید نبود، بلکه در طول سال‌جاری 240 دانشجو،  یک‌هزار و 500 عضو بسیج محلات و در دو مرحله نیز راهیان‌نور دانش‌آموزی به تعداد 820 نفر اعزام شدند.

نجفی با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار به جوانان، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان غیور اسلام حماسه‌های ماندگار و بی‌بدیل را خلق کردند که این مهم باید به نسل جوان جامعه منتقل شود.

وی با بیان اینکه توطئه شوم و همیشگی دشمنان، تلاش برای منحرف‌ کردن ذهن نسل آینده‌ساز نسبت به ایثارگری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است، افزود: این توطئه‌ها در قالب برنامه‌های ضدفرهنگی به ملت ما عرضه می‌شود که مهم‌ترین راه مقابله با آن، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس از طریق تداوم برنامه‌های فرهنگی است.

معرفی الگوها و اسطوره‌های ارزشی دفاع مقدس برای نسل حاضر، تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی نسل جوان دوران دفاع مقدس با نسل جوان امروز، معرفی و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، تبیین عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران در برابر استکبار جهانی و ثبت، ضبط و انتقال ارزش‌های آفریده شده در دوران پرشکوه دفاع مقدس برای تمامی نسل‌ها، از جمله اهدافی بود که فرمانده سپاه بهشهر آنها را به عنوان محورهای برنامه ارزشی راهیان نور برشمرد.

نجفی در پایان با تقدیر از همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان بهشهر در اعزام اقشار مختلف مردم بهشهر به اردوهای راهیان نور، گفت: بخشی از هزینه‌ها توسط مسافران راهیان نور و بخش قابل توجهی نیز توسط دستگاه‌های عضو ستاد راهیان نور پرداخت می‌شود.

به گزارش بسیج ، شهرستان بهشهر در پنج سال گذشته جزء رتبه‌های نخست تا سوم در بخش اعزام نیروهای داوطلب به اردوهای راهیان نور بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار