خبرهای داغ:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از دستاوردهای مدیریت جهادی می‌توان به فرهنگ‌سازی، کادرسازی و نهاد سازی اشاره کرد که می‌توان به وسیله این دستاوردها برابر مشکلات غلبه کرد و از سوی دیگر می‌توان گفت اقتصاد مقاومتی یک نقشه راه است که به کمک آن مشکلات حل می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۶۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قم، محسن رضایی ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین که در سالن همایش‌ شهرداری قم برگزار شد با اشاره به مدیریت جهادی و ارتباط آن با اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مدیریت جهادی یکی از محصولات مکتب اسلام است که دارای نظریه علمی و قابل بحث است.

وی افزود: مدیریت جهادی فراتر از یک سیستم است و می تواند بر اساس یک مکتب باشد و از سوی دیگر یک الگوی عملیاتی و اندیشه‌ای تنها است که از مکتب اسلام متولد شده ‌و نمونه برجسته آن را می‌توان در جنگ‌های امام علی (ع) دید که جنگ خیبر یکی از بهترین این نمونه‌ها است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه متاسفانه اسناد دقیقی از گذشته‌ها در دست نداریم گفت: از محققان و پژوهشگران می‌خواهیم که اسناد دقیق را پیدا کنند تا بتوانیم مدیریت جهادی را بهتر در کشور تدوین و عملی کنیم.

رضایی تصریح کرد: مدیریت جهادی بر اقتصاد مقاومتی تاثیر می‌گذارد، به طوری که در عرصه انقلاب و عرصه سیاسی می‌توان دستاوردهای بزرگ و خارق العاده آن را مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت انقلابی دارای یک متن عقلانی است گفت: در دفاع مقدس بار دیگر شاهد مدیریت جهادی بودیم که جوان‌های گمنام با حضور در جبهه‌های جنگ به یک استراتژیک قهار تبدیل شدند، امروز اگر سردار قاسم سلیمانی معروف شده ‌به این دلیل است که توانسته‌ توانایی‌های خود را به معرض دید بگذارد در حالی که هنوز افرادی را داریم که مانند قاسم سلیمانی در کشور هستند که توانایی بالایی در مقابله با دشمنان دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات می‌توان از اقتصاد مقاومتی که یک مسئله کارآمد است استفاده کرد، ما پیش از این نیز توانسته‌ایم مشکلات را حل کرده‌ایم از همین رو امروز می‌توانیم با کمک اقتصاد مقاومتی مشکلاتی مانند بیکاری و... را حل کرد.

رضایی با اشاره به اینکه در زمان مدیریت جهادی می‌توان در تمام عرصه‌ها به پیشرفت رسید گفت: از دستاوردهای مدیریت جهادی می‌توان به فرهنگ‌سازی، کادرسازی و نهاد سازی اشاره کرد که می‌توان به وسیله این دستاوردها برابر مشکلات غلبه کرد و از سوی دیگر می‌توان گفت اقتصاد مقاومتی یک نقشه راه است که به کمک آن مشکلات حل می‌شود.

وی بیان کرد: در اقتصاد کشور برای حل مشکلاتی و در برابر اختلال‌ها دولتمردان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند و شاید در برخی از مواقع توانسته باشند به دستاوردهای دست پیدا کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه انگیزه مدیریت جهادی توجه و کسب رضای الهی است گفت: مردمی‌سازی اقتصاد یکی دیگر از بندهای اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه در برخی مواقع تا سخن از اقتصاد می‌شود همه ذهن‌ها به سمت سرمایه‌گذاری می‌رود که اسلام مخالف سرمایه‌گذاری است و باید همه مردم در اقتصاد و پیشرفت کشور دخالت داشت باشند.

رضایی تاکید کرد: مدیریت جهادی تمام موانع و مشکلات را با ابتکار، خلاقیت، نوآوری پشت سر می‌گذارد که در این راه می‌توان به هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اشاره کرد.

وی یادآور شد: یکپارچگی عواطفی، عقلانی و عملیاتی از ویژگی‌های مدیریت جهادی است که می‌توان به وسیله آن مشکلات را حل کرد.



ارسال نظرات