خبرهای داغ:
یادواره سرداران و 300 شهید منطقه خاکفرج قم پنجشنبه شب با حضور جمعی از خانواده معظم شهیدان، مسوولان، نمایندگان مجلس و قشرهای مختلف مردم در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۳۰۱۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رییس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به اهمیت گرامیداشت مقام شامخ شهدا، تصریح کرد: تکریم شهیدان و جانباختگان جنگ در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان تفاوت های بسیاری دارد.

سردار اکبر احمدیان با اشاره به هدف اصلی گرامیداشت کشته شدگان و سربازان گمنام جنگ در دنیا، تصریح کرد: تصور عمومی از جانباختگان جنگ در جهان این است، که این افراد با تقدیم جان خویش خود را از زندگی در دنیا محروم نموده اند ولی در ایران به برکت تعالیم اهل بیت(ع) تصور مردم از شهادت دقیقا عکس تصور مردم جهان است.

وی افزود: نگاه مردم ایران به شهدا به این گونه است که با گذشتن از جان خویش حیات جاودانه و ابدی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هر شهید در یک محله و یک شهر مانند یک چراغ می درخشد و به آن شهر و محله مسیر نشان می دهد، افزود: پاسداشت شهدا در حقیقت گرامیداشت آن فکر و ارزش هایی است که شهدا برای آن دست از جان خود شستند و جان عزیر خود را برای آن نثار کردند.

وی در تبیین چیستی تفکر شهدا تصریح کرد: فکر شهدا همان فکر و اندیشه ای است که حضرت امام(ره) را در سال 42 آن گونه در نزد مردم مقبول کرد و آنها را به صحنه مبارزه با طاغوت آورد.

رییس مرکز راهبری سپاه با تاکید بر حفظ افکار و اندیشه های شهدا و همچنین ترویج آن در جامعه، تصریح کرد: امروز کسانی که در برابر افکار شهدا با در دست گرفتن قلم اقدام به ارایه تئوری و تولید فکر می کنند بدون شک در مقابل جبهه شهدا بویژه شهیدان کربلا ایستاده اند.

وی جبهه شهدا را بزرگ و فراگیر توصیف کرد، و افزود: هر کسی که این جبهه را تقویت کند بدون شک در صف شهدای کربلا ایستاده است.

این مقام سپاه با اشاره به انتقال پیام و همچنین نفوذ ارزش های انقلاب اسلامی به سراسر جهان، تصریح کرد: امروز در کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه،بحرین و یمن درست وضعیتی شبیه به دوران دفاع مقدس بوجود آمده، و مردم این کشورها در حال تقدیم شهدای فراوان در راه اسلام و ارزش های الهی هستند.

احمدیان تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز حتی اگر سرکوب هم بشود در هزاران جای دیگر در جهان ریشه دوانیده است و آن پیام بزرگ امام مبنی بر صدور انقلاب به تمام جهان که روزی رویایی بیش نبود، کاملا محقق شده است.

همچنین در این مراسم با حضور خانواده شهیدان محمد بنیادی و اکبر غلامپور و احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رضا حافظی جانشین فرماندهی سپاه استان قم، دکتر رکن آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان و محمد رضا موحد فرمانده ناحیه مقاومت امام رضا(ع) از شهدای منطقه خاکفرج قم کتاب خاطرات این دو شهید رونمایی شد.

این مراسم به همت پایگاه مقاومت 10بسیج حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) ناحیه امام رضا(ع) ترتیب یافته بود.

یادآور می شود: شهید محمد بنیادی فرمانده تیپ حضرت معصومه(س) بود که در عملیات والفجر 4 سال 62 شهید شد و اکبر غلامپور نیز در سمت جانشینی گردان سیدالشهدا(ع)در سال 63- عملیات بدر- به شهادت رسید.


ارسال نظرات