بسیج سازندگی استان زنجان گام‌های مطلوبی در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی در راستای محرومیت‌زدایی در این استان برداشته و پیشگام این عرصه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۳۱۴۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ بسیج سازندگی در سال 79 به فرمان مقام معظم رهبری جایگزین جهاد سازندگی شد. این نهاد از همان روزهای نخست فعالیت خود توانست در عرصه‌های مختلف وارد شده و نقش خود را در سازندگی کشور ایفا کند.

بسیج سازندگی با ورود به عرصه‌های مختلف آبادانی و توسعه کشور گام‌های مطلوبی در حوزه محرومیت‌زدایی از چهره شهرهای کشور برداشته و با برگزاری طرح هجرت گام‌های بلندی در راستای توجه به مناطق محروم کشور داشته است، این نهاد با استفاده از ظرفیت‌های خود و با استفاده از ظرفیت نیروی بسیج توانسته نقش بی‌‌بدیلی در محرومیت‌زدایی و کسب اعتماد مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق مختلف استان به دست آورد.

اعلام رضایت مقام معظم رهبری در عملکرد موفق سازمان بسیج سازندگی موجب شده تا مردم اعتماد کافی به این مجموعه داشته و کارنامه موفق جوانان حاضر در طرح‌های این سازمان مورد تایید مقام معظم رهبری باشد. فعالیت‌های بسیج سازندگی به جایی رسیده کهرهبر معظم انقلاباین حرکت را زیبا و پرشکوه دانسته و اقدامات این سازمان را مورد تایید قرار داده‌اند.

در حال حاضر گروه جهادی در دانشگاه‌ها، مساجد و محلات برای حضور در مناطق محروم حضور یافته و جهادگران در قالب طرحهای هجرت 3 و حرکت‌های جهادی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مناطق محروم حضور می‌یابند.

بسیج سازندگی علاوه بر فعالیتهای متنوع عمرانی، منابع طبیعی و آبخیزداری در ساخت مساجد و مدارس نیز به کمک آبادانی کشور میرود و هر ساله برنامههای مختلفی را اجرایی میکند.

این سازمان علاوه بر برگزاری اردوهای جهادی 15 روزه در مناطق محروم،اردوهای سازندگی و خدمت‌رسانی را نیز برگزار می‌کند، تخصصی شدن و قشر محور شدن حرکت‌های جهادی و هجرت از مهمترین ویژگیهای جهادگران محسوب میشود.

برنامههای طرح هجرت با همکاری آموزش و پرورش، بسیج دانشآموزی و بسیج سازندگی برگزار می‌شود و طی آن مدارس استان بهسازی، مرمت و زیباسازی می‌شود.

کمک به دولت در خدمترسانی، محرومیتزدایی و سازندگی با اولویت روستاهای محروم از اهداف تشکیل بسیج سازندگی است.

به نظر میرسد غنی‌سازی اوقات فراغت با استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی و کمک به شناسایی و ایجاد زمینههای اشتغال و کارآفرینی از دیگر اهداف بسیج سازندگی است که توانسته در این زمینه اقدامات موثری را انجام دهد.

تنوع اهداف و فعالیتهای بسیج سازندگی یکی از ویژگیهای این سازمان است که توانسته در عرصههای عمران و آبادانی، منابع طبیعی و کشاورزی، بهسازی و زیباسازی مدارس، اشتغالزایی و خدمات درمانی و بهداشتی فعالیت کند.

* تاکید مقام معظم رهبری برای محرومیت‌زدایی در کشور

کاهش فقر از چهره روستاها و شهرها موجب شده تا این نهاد تاثیرگذار همچنان خوش بدرخشد و فعالیت‌های آن مورد اطمینان مردم باشد. بسیج سازندگی پیشتاز اجرای برنامه‌های مختلف است و توانسته نقش تاثیرگذاری در محرومیت‌زدایی در روستاها و شهرهای این استان داشته باشد.

* اجرای 46 طرح محرومیت‌زدایی در زنجان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در همین زمینه اظهار کرد: در سال جاری 46 پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهاد امندی با بیان اینکه این پروژه‌ها در نقاط محروم و فاقد امکانات استان احداث می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به افتتاح 30 پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته بسیج در زنجان گفت: این پروژ‌ه‌ها در زمینه‌های مسجد، آبرسانی روستایی و زمین ورزشی افتتاح شد.

این مسئول ساماندهی گلزار شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، ساخت مدرسه، غسالخانه و... را از دیگر پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی اعلام کرد و افزود:‌ اعتبار لازم برای افتتاح این تعداد از پروژه‌های محرومیت‌زدایی 500 میلیون تومان بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به اهداف برگزاری برنامه‌های بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها با هدف محرومیت‌زدایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات