فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان:
فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان گفت: توجه و تاکید به رعایت حجاب و عفاف، حمایت از رزمندگان، پاسداری از خون شهدا از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است.
کد خبر: ۸۵۰۳۱۵۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ سردار جهانبخش کرمی اظهار کرد:‌ در راستای تبیین شخصیت والای حضرت زهرا(س) به عنوان الگو و اسوه زنان عالم باید برنامه‌ریزی‌های مطلوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه عمل به احکام الهی از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) محسوب می‌شود، افزود: رسیدگی به امور خانواده و تربیت فرزندان برای ساختن جامعه اسلامی از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد دخت پیامبر اکرم(ص) است.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: ضروری است دیدگاه حضرت زهرا(س) در خصوص ازدواج ساده و پایدار در جامعه اسلامی به عنوان الگو و نمونه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ولایت‌مداری به عنوان ویژگی اصلی حضرت زهرا(س) یادآور شد: حمایت از ولایت در دوران‌های مختلف زندگی پیامبر گرامی اسلام و حضرت علی(ع ) از ویژگی‌های اصلی این حضرت محسوب می‌شود.

سردار کرمی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین یار و یاور پیامبر بود، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در خنثی‌سازی توطئه دشمنان و افشاگری در مقابل اقدامات طاغوت زمان نقش ارزنده‌ای داشت.

وی ترس از عذاب الهی، ایراد خطبه‌های تاثیرگذار، ایثار، فداکاری و تحمل سختی‌ها را از دیگر ویژگی‌های این بانوی اسلام برشمرد و گفت:‌ توجه و تاکید به رعایت حجاب و عفاف، حمایت از رزمندگان، پاسداری از خون شهدا از دیگر ویژگی‌های این حضرت است که ضروری است بانوان جامعه خود را به این ویژگی‌ها آراسته کنند.

*بانوان ایرانی نقش ویژه‌ای در مبارزه با طاغوت داشتند

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه بانوان ایران اسلامی نیز در قبل از پیروزی انقلاب نقش موثری در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی داشتند، تصریح کرد: بانوان ایرانی با لبیک‌گویی به فرمان امام خمینی(ره) نقش ویژه‌ای را در مبارزه با طاغوت ایفا کردند.

وی با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس در حمایت معنوی از فرزندان، برادران و همسران یادآور شد: پشتیبانی جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس نیز از ویژگی‌های زنان جامعه در این دوران بود.

سردار کرمی با بیان اینکه بانوان استان زنجان نیز در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در عرصه‌های دفاع از انقلاب داشتند، افزود: نخستین راهپیمایی علیه نظام ستمشاهی نیز با حضور بانوان زنجانی رقم خورد.

وی با اشاره به خلق حماسه‌های ماندگار توسط بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی افزود: بانوان ایران اسلامی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی همواره نقش خود را ایفا کرده و در راستای تحقق شعار سال نیز نقش ارزنده خود را ایفا می‌کنند.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بر ضرورت تبیین و جایگاه مقام زن در جامعه تاکید کرد و افزود: باید برای تبیین این جایگاه برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات