جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خبر داد

کاهش 10 درصدی استفاده مردم زنجان از ماهواره/ 39 درصد مردم زنجان مخاطب ماهواره هستند

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از کاهش 10 درصدی استفاده مردم زنجان از ماهواره خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۳۱۵۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ رضا حسینی اظهار کرد: ماهواره يكي از رسانه هاي قدرتمند ارتباط جمعي به شمار مي آيد که به دليل ويژگي‌هاي منحصر به فرد خود، قادر است پيام‌هاي تصويري را به دورترين نقاط منتقل كند.

وی با اشاره به تاثیر اين ابزار قدرتمند برافكار عمومي و عملكرد آن بويژه از نظر تربيتي و جامعه پذيري بیان کرد: گذران اوقات با ماهواره موجب کاهش مطالعه و تنبلی و سستی افراد می شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از بین بردن کانون گرم خانواده، افزایش طلاق و نقش منفی ماهواره بر اندیشه ها و تفکرات فزرندان بویژه نسل جوان از تاثیرات منفی ماهواره ها دانست و گفت: باید با آگاه‌سازی در مقابل استفاده جوانان از این ابزار که ابزار جنگ نرم است، مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای موفقیت جامعه ما علمیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: ایشان در هر مسئله راهبرد اساسی دارند که باید به آنها توجه ویژه ای شود.

حسینی همچنین به بحث فرهنگ که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نیز اشاره کرد و افزود: باید در این مبحث با آگاه‌سازی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تخریب بنیاد خانواده است، تصریح کرد: باید در زمینه اثرات مخرب ماهواره به خانواده ها هشدار داده شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: باید تلاش کنیم این میزان استفاده نیز از زندگی خانواده‌ها حذف شود چرا که بنیاد خانواده در خطر است.

این مسئول با ارائه گزارشی از میزان استفاده مردم زنجان از ماهواره تصریح کرد: در حال حاضر 39 درصد مردم زنجان مخاطب ماهواره هستند که این میزان مشاهده در مقایسه با گذشته که میزان استفاده 50 درصد است کاهش یافته است.

وی تبعات منفی استفاده از ماهواره را ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی خانواده، ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به همسرر و البته شوهر به زن بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین عنوان کرد و گفت: هویت زدایی از مفهوم خانواده و تعصب زدایی از کانون خانواده و ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده نیز از دیگر تاثیرات شوم استفاده از این ابزار شیطانی است.

حسینی تاکید کرد: باید آثار و تبعات منفی استفاده از ماهواره در جامعه بیان و نسبت به اطلاع رسانی این موضوع بیش از پیش اقدام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار