فرد گرایی و مصرف گرایی از جمله عوامل کاهش فرزند آوری در جامعه است

عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه مازندران گفت: فرد گرایی، مصرف گرایی، اهمیت دادن بیش از اندازه به زیبایی در زنان از جمله عواملی است که باعث کاهش فرزند آوری در جامعه شده است.
کد خبر: ۸۵۰۳۴۴۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱

 



خبرگزاری بسیج مازندران، یعقوب فروتن در نشستی تحت عنوان تحلیل و بررسی نقش جمعیت در تحولات اقتصادی و غیره به بیان دیدگاه های موجود جمعیت شناسان در رابطه با این موضوع پرداخت و افزود: کشورهای متعددی در جهان با بحران جمعیت رو برو هستند و ایران نیز از این جمله کشورهاست.

 

وی اظهار داشت: علی رغم اینکه ایران یکی از کشورهای پرجمعیت در منطقه بوده و این خود نکته مثبتی است ولی دغدغه هایی نیز وجود دارد که باید با دید علمی به آن نگریست.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران در دامه مباحث خود به بیان عواملی که موجب ایجاد تحدید نسل و کنترل جمعیت در ایران شد پرداخت و گفت:  فرد گرایی، مصرف گرایی، اهمیت دادن بیش از اندازه به زیبایی در زنان اوقات فراغت رسانه ای از جمله عواملی است که باعث کاهش فرزند آوری در جامعه ما شده است.

 

وی در پایان با بیان راهکارهایی از دستگاه های اجرایی و دست اندر کاران در حوزه های اجتماعی بهداشتی سیاسی فرهنگی و ... خواستند که با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب و با استفاده از نظریات کارشناسان امر به فکر چاره سازی جدی برای این مشکل باشند.

 

فروتن نیز در پخش پایانی سخنان خود با بیان نگرانی هایی که در سطح کشور وجهان وجود دارد افزودند باید با نگاه راه گشا به این موضوع نگریست و پس از بررسی از جنبه های مختلف راهکارهای افزایش جمعیت را اعمال کرد.

 

در پایان این نشست نیز تنی چند از دانشجویان به بیان نظریات و دیدگاه های خویش پرداختند و سوالاتی نیز در خصوص موضوع نشست مطرح نمودند که اساتید مدعو به پرسشهای مطرح شده پاسخ گفت.

 

همایش ملی توسعه پایدرا فضایی در سواحل خزر

 

حجت الاسلام فخرالدین آقمشهدی رئیس دانشگاه مازندران نیز در حاشیه این نشست از برگزاری اولین همایش ملی توسعه پایدار فضایی در سواحل دریای خزر در این دانشکده خبر داد و گفت: در این همایش یکروزه، پژوهشگران به ارائه مقالات مختلفی با محورهایی نظیر؛ توسعه پایدار فضایی در سکونتگاه‌های شهری استانهای ساحلی دریای خزر، توسعه پایدار فضایی در سکونتگاه‌های روستایی استانهای ساحلی دریای خزر، اقلیم وتوسعه پایدار فضایی در سواحل دریای خزر، ژئومرفولوژی و توسعه پایدار فضایی در سواحل دریای خزر، رویکردهای نوین در توسعه پایدار فضایی و مسائل زیست محیطی دراستان‌های ساحلی دریای خزر پرداختند.

 

وی گفت: ۷۹ مقاله از سوی پژوهشگران و صاحب نظران به دبیرخانه همایش ارسال شد که بعد از بررسی از سوی اعضای کمیته علمی در ۵ محور تخصصی در نهایت ۷۲  مقاله امتیاز لازم جهت ارائه در همایش را کسب نمودند که از این بین، ۶۳ مقاله به صورت شفاهی و ۹ مقاله به صورت پوستری توسط پژوهشگران ارائه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار