رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان:

استقبال دانشجویان از طرح سوگواره میعادگاه عاشورایی مطلوب است

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان از استقبال دانشجویان از طرح سوگواره میعادگاه عاشورایی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۳۶۳۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵

مهدی عباسی در اختتامیه سوگواره نخستین میعادگاه عاشورایی دانشجویان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی زنجان برنامه‌های متنوعی طی سال اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به به سه طرح ملی تصویب شده برای اجرا در استان زنجان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها برگزاری میعادگاه عاشورایی دانشجویان کشور در زنجان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان برگزاری جشنواره سراسری طنز دانشجویی را از دیگر طرح‌های تصویب شده برای اجرا در زنجان اعلام کرد و افزود: مراسم پایانی این جشنواره اردیبهشت ماه سال 94 برگزار می‌شود.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از نحوه اجرای طرح سوگواره میعادگاه عاشورایی، گفت: برای تبلیغ این سوگواره از ظرفیت سایت‌های ملی استفاده شده و اطلاع‌رسانی در این بخش مطلوب بود.

عباسی با بیان اینکه 4 هزار و 232 عدد اثر به سوگواره میعادگاه عاشواریی دانشجویان رسیده است، تصریح کرد: دریافت این تعداد اثر در نوع خود بی‌نظیر است و این از نگاه ویژه امام حسین (ع) به برنامه‌های این چنینی است.

وی در ادامه با ارائه گزارش تفکیکی از آثار رسیده به این سوگواره افزود: طبق آمار تعداد یک هزار و 50 اثر در قالب شعر، اثر در قالب داستان کوتاه، 2 هزار و 456 اثر در قالب عکاسی، 130 اثر گرافیکی، 115 اثر فضای مجازی و 201 اثر طراحی المان شهری به دبیرخانه ارسال شده بود که بر اساس رای هیئت داوران نفرات برتر در هر بخش انتخاب شدند.

رئیس جهاد دانشگاهی زنجان با بیان اینکه از همه نقاط کشور بروجرد، نجف آباد، دلیجان، بستان آباد، قزوین و همدان برندگانی است، گفت: خوشبختانه استقبال دانشجویان از این طرح مطلوب بود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این سوگواره تصریح کرد: انتقال پیام بصیرتی عاشورا با زبان هنر و مشارکت دانشجویان در برنامه‌های آیینی نیز از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.

عباسی با تقدیر از همه افرادی که از ابتدا در برگزاری این سوگواره همکاری کرده اند، گفت: حسینیه، شهرداری، دانشگاه پیام نور و دانشگاه زنجان، دانشگاه علمی کاربردی، صدا و سیما و شهرداری جهاد دانشگاهی را برگزاری این سوگواره همراهی کردند.

وی با اشاره به اینکه سوگواره میعادگاه عاشورایی به نحو احسن در استان زنجان اجرا شد، ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته استان زنجان به عنوان دبیرخانه دائمی این جشنواره انتخاب شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار