معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: عاشورا یکی از گنجینه‌های معنوی ارزشمند شیعیان و مسلمانان است.
کد خبر: ۸۵۰۳۶۴۲
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
مهدی فیض در اختتامیه میعادگاه عاشورایی دانشجویان زنجان که به میزبانی حسینیه اعظم زنجان انجام شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اول اظهار کرد: میعادگاه عاشورایی نیز در گرامیداشت مقام حضرت زهرا (س) در حال برگزاری است.

وی با تقدیر از جهاد دانشگاهی زنجان در برگزاری میعادگاه عاشورایی دانشجویان اضافه کرد: استان زنجان در امر توجه به فرهنگ عاشورایی در کل کشور نمونه است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه استان زنجان مرکز برگزاری سوگواره انتخاب شده است، تصریح کرد: برگزاری این سوگواره افتخاری برای هر استان محسوب می ‌شود.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در بحث واقعه عاشورا افزود: به گفته ایشان عاشورا یک واقعه نیست، بلکه فرهنگ است.

فیض با بیان اینکه حادثه به یک روز و یک مکان خلاصه نشده است، تصریح کرد: جمله کل یوم عاشورا و کل یوم کربلا نیز به همین موضوع دلالت دارد.

وی در خطاب به هنرمندان بیان کرد: افرادی که در وادی عاشواریی فعالیت دارند، متوجه برکات آن در زندگی خود هستند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: از خداوند خواستاریم که سبک زندگی ما را مشابه زندگی ائمه معصومان (ع) و بزرگان دین قرار دهد تا مرگ ما نیز مشابه مرگ آنها باشد.

وی با بیان اینکه در ظاهر این خواسته خواسته ساده‌ای محسوب می‌شود، گفت: اگر عمیق بنگریم برآورده شدن این حاجت یعنی اینکه ما در همه حال همانند ائمه معصومان (ع) باشیم و همچون آنها رفتار کنیم.

فیض با بیان اینکه عاشورا یک مکتب مهم و ارزشمند برای ما محسوب می‌شود، افزود: عاشورا یک سرمایه بزرگ و ارزشمند است.

وی خاطر نشان کرد: ایرانیان به عنوان کسانی که در مذهب شیعه متولد شده‌اند، باید قرآن را سرمایه بدانند، اما خیلی وقتی ها قدر آن را نمی‌دانیم و شاید کمتر به آن توجه می‌کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تاکید براینکه واقعه عاشورا، قرآن و بسیاری از موضوعات دینی از گنج‌های معنوی مهم محسوب می‌شوند، تصریح کرد: شاید در شرایط عادی این گنج‌ها آن چنان برای ما ملموس نباشد، اما باید آن را قدر بدانیم و از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به تأثیر مثبت اعمال دینی در خودسازی افراد، اضافه کرد: فقط یک ماه روزه موجب افزایش تقوا می‌شود.

فیض همچنین با اشاره به آثار تربیتی مراسم معنوی حج گفت: مراسم حج برای بیان وحدت جهان اسلام، ارتقای سطح بینش و معرفت است.

وی با بیان اینکه از این هدایای الهی بسیار کم استفاده شده است، تصریح کرد: امیدواریم جامعه دانشگاهی تحت تاثیر این گنجینه‌های معنوی قرار گرفته و از آنها به نحو احسن استفاده شود.

ارسال نظرات