جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خبر داد

تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه در مساجد برای کمک به محرومان

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از تشکیل صندوق قرض‌الحسنه‌‎ای در مساجد در راستای کمک به نیازمندان و همچنین امر ازدواج خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۳۶۵۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹

رضا حسینی در جلسه هم اندیشی بسیج مساجد استان زنجان با اشاره به نقش محوری مساجد در دین اسلام اظهار کرد: مساجد خانه خدا هستند و از این رو از عزت و احترام و قداست خاصی برخوردار هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در مساجد انجام می‌شود، تصریح کرد: مساجد پایگاه دینی هستند و برگزاری برنامه‌های مختلف در مساجد راهکار مناسبی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان همچنین به فعالیت بسیج در مساجد نیز اشاره کرد و گفت: بسیج مساجد و محلات بر اساس رویکردهای نهاد مقدس بسیج فعالیت‌های مختلفی را طی سال و با محوریت مساجد انجام می‌دهد.

وی فلسفه تشکیل بسیج مساجد را نقش‌آفرینی بسیجیان سرافراز در طول هشت سال دفاع مقدس در مساجد اعلام کرد و افزود: نقش مساجد در تغذیه فکری و معنوی آحاد مردم به ویژه جوانان بسیجی سازنده است.

حسینی با ارائه گزارشی از فعالیت‌هایی که بسیج مساجد و محلات طی سال انجام می‌دهد، تصریح کرد: در همین راستا هر سال طی اسفند ماه مجمع هم اندیشی بسیج مساجد با حضور مسئولان استانی در مرکز و مسئولان شهرستانی برگزار و جمع‌بندی اقدامات صورت گرفته اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع هم‌اندیشی بسیج مساجد با هدف رفع مشکلات مختلف در زمینه فعالیت این نهاد و همچنین ارائه راهکار در راستای حل و فصل آنها تشکیل می‌شود، اضافه کرد: مساجد جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام دارند از همین رو باید فعالیت‌هایی که در این مکان‌های مقدس انجام می‌شود، برنامه‌ریزی شده و به صورت اصولی باشد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر حضور گسترده مردم در مساجد به ویژه بسیجیان افزود: مساجد در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش عمده‌ای داشته و اصلی‌ترین پایگاه بسیج مردم مساجد محسوب می‌شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز در استمرار فعالیت‌های دوران انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس، اقدامات متعددی از سوی بسیج در مساجد صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این اقدامات بر اساس اصول اسلامی و اهداف نظام و انقلاب عملیاتی و اجرایی می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه بسیجیان همواره پیشتاز در اجرای فرامین مقام معظم رهبری بوده و در این راستا فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: در همین راستا نیروی مقدس بسیج برای اجرایی کردن این فرامین در مساجد نیز وارد عمل شده و اقدامات ارزشمندی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اغلب شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس جانانه از کشور دفاع کردند، اهل مسجد بودند، اضافه کرد: این امر تنها یکی از وجهه‌های فعالیت مساجد در انسان‌سازی و تربیت انسان‌های وارسته است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه با ترویج ازدواج آسان در مساجد و تشویق جوانان به این امر میتوان سنت حسنه ازدواج را ترویج داد، اضافه کرد: در همین راستا تاکید شده است که بسیج صندوق قرض‌الحسنه‌ای در مساجد تشکیل داده و با اعتباراتی که در آن است در کمک به نیازمندان و همچنین امر ازدواج اقدام کند.

حسینی با تاکید بر اینکه انجام برنامه‌های متعدد در مساجد به منظور جذب آحاد مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان به این مکان‌های صورت می‌گیرد، گفت: بسیج در پیشبرد این اهداف می‌تواند، برنامه‌ریزی کند که برای مثال برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین در مساجد در ابتدا یا انتها با نماز مناسب بوده و از این طریق جوانان نیز به امر خواندن نماز ترغیب شوند.

وی با تاکید بر محوریت قرار دادن نماز جماعت در برنامه‌های اجرایی بسیج تصریح کرد: این امر کمک شایانی به خودسازی جوانان و همچنین ترویج فرهنگ نماز می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان همچنین به تعامل سازنده بسیج با امام جماعت مسجد نیز تاکید کرد و افزود: این امر موجب وحدت امور و پیشبرد بهتر اهداف خواهد شد.

وی با اشاره به هجمه دشمنان برای نابودی فرهنگ‌های ناب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران افزود: برای مقابله با این هجمه‌ها باید از مساجد آغاز کرد و راهکار آن نیز وحدت است.

حسینی به رعایت متقابل حقوق امام جماعت مسجد و بسیج به صورت متقابل از سوی طرفین نیز اشاره کرد و اگفت: رعایت این حقوق موجب همدلی بیشتر و اجرای برنامه‌های بهتر خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار